کوتاه از دنیای فناوری

۱۳۹۳/۰۶/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۴۹۳

پانزدهمین نمایشگاه صنعت مخابرات و ارتباطات موسوم به «تلکام» با هدف ارایه‌ آخرین دستاوردهای صنعت مخابرات کشور، از روز 14مهر به مدت چهار روز در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد. گفته می‌شود؛ تلکام2014 میزبان حدود 45 تا 60شرکت بین‌المللی و بیش از 115شرکت داخلی است که قرار است آخرین دستاوردها و توانمندی‌های خود را در معرض دید عمومی قرار دهند.

سهام بزرگ‌ترین شرکت تجارت الکترونیک چین در نخستین روز عرضه در بورس نیویورک به‌طور چشمگیری بالاتر از قیمت پایه‌ به فروش رسید. ارزش هر سهم گروه علی‌بابا که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تجارت الکترونیکی در جهان به‌شمار می‌رود، 68دلار قیمت‌گذاری شده بود اما با آغاز عرضه آن در بورس نیویورک هر سهم آن به بهای 91دلار فروخته شد. علی‌بابا در نخستین روز عرضه سهامش 21میلیاردو800میلیون دلار سرمایه جلب کرد، رقمی که به‌وضوح حاکی از علاقه سرمایه‌گذاران به این شرکت بزرگ خریدوفروش آنلاین است.

دستورالعمل واگذاری شماره‌های تلفن‌همراه و ثابت رند(مرتب) و مناسب از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب شد. علی‌اصغر عمیدیان، دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در این باره گفت: این دستورالعمل برای یکسان‌سازی شرایط و روند واگذاری شماره‌های رند(مرتب) تلفن همراه برای تمامی اپراتورها و دارندگان پروانه تلفن همراه، شفاف‌سازی در قیمت‌گذاری این شماره‌ها و ضابطه‌مند‌ شدن و برخورد یکسان با متقاضیان و آگاه‌ساختن آنان از شماره‌های رند موجود در هر اپراتور تصویب شده است.

امکان نصب برنامه‌های صفحه کلید ثالث روی گوشی‌های مجهز به سیستم عامل iOS8 باعث شده تا برخی از این برنامه‌ها با استقبال گسترده کاربران مواجه شوند. اپل تا پیش از این کاربران را مجبور می‌کرد تنها از صفحه کلید اختصاصی طراحی‌شده توسط خود این شرکت استفاده کنند، اما به‌تازگی این محدودیت را حذف کرده تا برنامه‌نویسان زمینه جدیدی برای فعالیت پیدا کنند.

موسس وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس شرکت گوگل را به یک سازمان جاسوسی تشبیه کرد. جولیان آسانژ، مامور سابق آژانس امنیت ملی امریکا که اسناد محرمانه این سازمان را فاش کرده است گفت: این غول فناوری به یک نسخه خصوصی از آژانس جاسوسی امنیت ملی امریکا تبدیل شده زیرا اطلاعات شخصی افراد را جمع‌آوری، ذخیره و طبقه‌بندی می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر