برخی خواسته‌های بازنشستگان خارج از توان وزارت نیرو است

۱۳۹۴/۰۹/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۴۹۰۶

پاون| قائم‌مقام وزارت نیرو در سومین گردهمایی سالانه کانون بازنشستگان صنعت آب وبرق کشور تاکید کرد: با برنامه‌ریزی مناسب باید بتوانیم از تمام ظرفیت‌های کانون‌های بازنشستگان برای بهبود وضعیت و رفع مشکلات همکاران بازنشسته صنعت آب و برق استفاده کنیم.

ستار محمودی با تاکید بر ظرفیتی که در وزارت نیرو وجود دارد، گفت: در حال حاضر 99.5درصد جمعیت شهری کشور زیرپوشش آب سالم هستند؛ این ظرفیت‌‌سازی که در حال حاضر در وزارت نیرو وجود دارد امر مهمی است، اما نکته مهم‌تر آن نوع از فرهنگ کار است که بازنشسته‌های کنونی و نسل پیش از آنان به وجود آورده است.

او ادامه داد: پاسخ به برخی درخواست‌های بازنشستگان خارج از توان وزارت نیروست هرچند ما به نمایندگی از شما، پیگیر هستیم و چنین جلساتی فرصتی است تا با همفکری یکدیگر راهکارهای مناسب را پیدا کنیم. قائم‌مقام وزیر نیرو با بیان اینکه فاصله‌یی بین ما به عنوان مسوولان و بازنشستگان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: همه ما از خانواده وزارت نیرو هستیم و این مجموعه در میان تمام وزارتخانه‌های کشور جایگاه ممتازی دارد. قائم‌مقام وزیر نیرو با اشاره به فرهنگ کار ایجاد شده در وزارت نیرو توسط نسل‌های مختلف این وزارتخانه تاکید کرد: در وزارت نیرو سلامت نفس و شفافیت، حرف نخست را می‌زند. این سخن به این معنی نیست که وزارتخانه‌های دیگر این‌گونه نباشند اما با این حجم از مراوده و ارتباطی که در وزارت نیرو هست چنین امری فرهنگ خاصی می‌طلبد.

محمودی در مورد کارت بازنشستگان گفت: تلاش می‌کنیم به این کارت‌ها اعتبار و قوت دهیم که دست‌کم در حوزه وزارت نیرو و تا جایی که امکانات این وزارتخانه اجازه می‌دهد بازنشستگان را از خدمات مورد نیازشان بهره‌مند کنیم. درست است که مشکلاتی داریم، اما باید از امکاناتی که وجود دارد بهینه استفاده کنیم تا این امکان فراهم شود همین امکانات محدود به صورت بی‌چون و چرا و محترمانه در اختیار بازنشسته‌ها قرار گیرد. محمودی با بیان اینکه بازنشستگان عمر خود را برای خدمت به جامعه سرمایه‌گذاری کرده‌اند، گفت: یکی از وظایف کانون‌های بازنشستگان، پیگیری مشکلات این قشر است؛ باید بپذیریم تاکنون از همه توان خود نیز استفاده نکرده‌ایم.

او تاکید کرد: آنچه از حوزه ستادی وزارت نیرو

بر‌می‌آید، ابلاغ دستورالعمل‌هاست و لازم است گروهی برای پیگیری این مصوبات تشکیل شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر