روی خط خبر

۱۳۹۴/۰۹/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۴۹۰۴

قیمت‌ها تابستان 95 کاهش می‌یابد

گروه صنعت دبیر خانه صنعت و معدن ایران گفت: با توجه به لغو تحریم‌ها از ماه آینده، از تابستان سال آینده به دلیل افزایش بهره‌وری و افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی، تثبیت و کاهش قیمت‌ها را خواهیم داشت، کیفیت اقتصاد بهتر می‌شود و هزینه‌های اضافی نیز به‌شدت کاهش می‌یابد اما عده‌یی در پی منافع شخصی، نمی‌خواهند تحریم‌ها لغو شود و بذر ناامیدی می‌پاشند. محمدرضا مرتضوی به ایسنا گفت: برگرداندن اعتماد عمومی به سرمایه‌گذاری کار بسیار دشواری است، اما ما در خردادماه آینده (1395) شاهد عادی شدن وضع اقتصاد ایران خواهیم بود و رکود و ایستایی ایجاد شده وضع بهتری پیدا می‌کند.


خبرهای خوش از قطب سوم خودروسازی

گروه خودرو رییس هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودرو اعلام کرد: به زودی خبرهای خوشی از قطب سوم خودروسازی دریافت خواهد شد و برنامه قطب سوم خودروسازی در حال پیگیری است. هر چند که به دلیل برخی فشارهای اقتصادی و محدودیت‌ها این کار کمی کند پیش می‌رود اما قطعا ایجاد قطب سوم خودروسازی در حال پیشرفت است. علی علیلو همچنین به ایسنا گفت: متاسفانه باید بگویم که خودرو مافیای گسترده‌یی دارد و در همه جا نیز نفوذ کرده و شاید در بین مسوولان نیز این نفوذ وجود داشته باشد. رییس هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودرو اظهار کرد: جلسه‌یی با مسوولان قوه قضاییه و حجت‌الاسلام رییسی برای پیگیری احکام قضایی مربوط به تحقیق و تفحص از صنعت خودرو داشتم و ایشان نیز برای پیگیری این موضوعات قول مساعد دادند. وی افزود: تخلفات مالی، قراردادی و اداری گسترده‌یی در صنعت خودرو و مخصوصا در خودروسازان بزرگ وجود داشته که همه آنها در تحقیق و تفحص‌ها آمده و لازم است با پیگیری مسوولان این موضوعات به سرانجام برسد. وی ادامه داد: مسوولانی که در گذشته نگاه ویژه‌یی به صنعت خودرو داشته‌اند وقتی مسوولیت مرتبط را بر عهده می‌گیرند، دچار انفعال می‌شوند و این انفعال نتیجه مافیای خودروست که با بقای انحصار در این صنعت به اهداف خود می‌رسد.


آلودگی هوا ربطی به معادن اطراف ندارد

گروه معدن «آلودگی هوا ربطی به معادن ندارد»؛ در حالی که به علت آلودگی هوای شهر تهران معادن شن و ماسه اطراف این شهر تا پایان هفته تعطیل شده‌اند، معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران معتقد است که آلودگی معادن تهران عمدتا گرد و غبار است و تاثیر چندانی بر آلودگی هوای شهر ندارد. علی عبدی به ایسنا گفت: واحدهای معدنی استان تهران تمام تمهیدات لازم برای جلوگیری از آلودگی را رعایت می‌کنند و به آنها گفته شده که حداکثر آب‌پاشی را داشته باشند. وی با اشاره به رکود کاری معادن تهران ادامه داد: با توجه به این مسائل، اکثر معادن اطراف تهران ساعات کاری خود را کاهش داده‌اند و با ظرفیت کمتری کار می‌کنند که همین امر، باعث کاهش آلودگی آنها می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر