قیمت دلار کاهش یافت

۱۳۹۴/۰۹/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۴۸۹۴

گروه بانک و بیمه

صرافان بازار ارز و سکه نرخ هر دلار امریکا را روز شنبه با 15تومان کاهش نسبت به پنج‌شنبه هفته گذشته سه هزار و 642تومان و هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید را 915هزار تومان تعیین قیمت کردند. به گزارش «تعادل»، هر یورو در بازار آزاد با 15تومان کاهش، سه هزار و 970تومان و هر پوند نیز با 30تومان کاهش پنج هزار و 470تومان قیمت خورد.

هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید و قدیم نیز به ترتیب 915 و 914هزار تومان تعیین قیمت شد. همچنین نرخ هر نیم‌سکه بهار آزادی 463هزار تومان و هر ربع‌سکه نیز 257هزار تومان فروخته شد. هر سکه یک گرمی نیز 169هزار تومان و هر گرم طلای 18عیار نیز 93هزار و 600تومان خرید و فروش شد. همچنین هر اونس طلا در معاملات دیروز 1067دلار قیمت‌گذاری شد. این درحالی‌است که نیروی انتظامی از هجدهم آذرماه امسال عملیات ضربتی جمع‌آوری دلالان در بازار ارز را اجرا کرد؛ این روند امروز نیز ادامه یافته است. به‌گفته صرافان، حجم معاملات در هفته‌های اخیر در بازار بسیار کاهش یافته است.

همچنین نرخ 19ارز نسبت به پنج‌شنبه هفته گذشته کاهش و قیمت 17واحد پولی افزایش داشت البته نرخ سه ارز نیز تغییری نکرد و دلار یک ریال ارزان شد. به‌طوری‌که دلار امریکا با یک ریال کاهش 30,119ریال، پوند انگلیس با 158ریال کاهش 44,865ریال و یورو با 61ریال رشد 32,729ریال تعیین قیمت شدند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر از کاهش ۶ هزار تومانی قیمت سکه در یک هفته اخیر خبر داد و گفت: قیمت سکه و طلا فعلا گران نمی‌شود. محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با مهر از کاهش قیمت جهانی طلا در یک هفته اخیر خبر داد و گفت: قیمت جهانی طلا در این هفته ۹دلار کاهش یافته و به تبع آن هم نرخ هر قطعه سکه در بازار داخلی با کاهش ۶ هزار تومانی مواجه بوده است. رییس اتحادیه طلا و جواهر با اعلام اینکه با توجه به کاهش نرخ طلا و سکه در یک هفته اخیر قیمت‌ها گران نخواهد شد، افزود: قیمت‌ها در بازار داخلی تابع نرخ‌های جهانی است و نرخ جهانی به دلیل کاهش تقاضا با کاهش مواجه شده است. وی همچنین درباره وضعیت بازار سکه و طلا و خرید و فروش و عرضه و تقاضا در این بازارها در آستانه شب یلدا گفت: در گذشته اینگونه بود که با نزدیک شدن به شب یلدا، بازار هم تکانی می‌خورد و با افزایش تقاضا مواجه می‌شد اما این روزها چنین نیست و می‌توان گفت که نزدیکی به شب یلدا تاثیری در قیمت‌ها و تقاضا در این بازار ندارد. کشتی‌آرای درباره وضعیت بازار سکه و طلا پس از اجرای برجام و اینکه آیا این امر تاثیری بر بازار تولید و صادرات طلای کشور دارد یا خیر؟ عنوان کرد: این موضوع به بهبود شرایط اقتصاد بازمی‌گردد و از همه بخش‌ها تاثیر می‌گیرد. در شرایط موجود به نظر نمی‌رسد که تغییری در صادرات طلای کشور ایجاد شود. وی اضافه کرد: اقتصاد کل دنیا در رکود به سر می‌برد و کشورهای همجوار و همسایه ایران هم از این قاعده مستثنا نیستند و آنها هم در رکود اقتصادی به سر می‌برند بنابراین تقاضای جهانی برای طلا وجود ندارد به همین دلیل هم هست که قیمت طلا در بازارهای جهانی با کاهش همراه است. پایگاه خبری مارکت واچ امریکا به نقل از یک تحلیلگر بازار اعلام کرد: امیدی به افزایش قیمت طلا وجود ندارد و بازار نسبت به افزایش قیمت فلز گرانبها در درازمدت بدبین است.

«لقمان اوتانوگا» تحلیلگر بازار ارز برخط «فورکس تایم» قبرس در یادداشتی به مارکت واچ اعلام کرد: باتوجه به اینکه امیدی به افزایش قیمت طلا وجود ندارد، افزایش نرخ برابری دلار می‌تواند قیمت فلز زرد را به یک هزار و 46دلار در هر اونس یا حتی کمتر کاهش دهد. «نعیم اسلم» تحلیلگر ارشد بازار در شرکت آوا ترید - بازار ارز برخط ایرلند- گفت: ما همچنان به افزایش قیمت طلا در بلندمدت بدبینیم؛ زیرا رویدادهای بسیاری وجود دارد که می‌تواند مانع رشد قیمت جهانی طلا شده و آن را دچار نوسان کند. وی افزود: البته ممکن است در انتخابات سال آینده امریکا، تقاضای طلا اندکی افزایش یابد و سرمایه‌گذاران از این فلز گرانبها به‌عنوان سپری در برابر عدم اطمینان ناشی از این رویداد استفاده کنند. اسلم ادامه داد: ما همچنین در حال تجربه طولانی‌ترین دوره خوشبینی بازار نسبت به افزایش ارزش سهام شرکت‌ها از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون هستیم و این خود دلیل دیگری برای افزایش درجه اطمینان و کاهش تقاضای طلاست. وی تاکید می‌کند، در چنین شرایطی نگهداری هر دارایی‌های دیگر بر طلا اولویت دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر