برگزاری نخستین نشست تخصصی صنعت خودرو در ایدرو

۱۳۹۳/۰۶/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۴۸۹

نخستین نشست تخصصی صنعت خودرو با محور «بررسی سیر تحول صنعت خودرو در ایران و جهان» باحضور جمعی از اساتید دانشگاه و صاحب‌نظران این صنعت، مدیران و کارشناسان سازمان‌های دولتی و غیردولتی نظیر سازمان ملی استاندارد، سازمان حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و شرکت‌های بازرسی، با همت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برگزار شد.

سیدرضا مفیدی مدیر صنایع حمل‌ونقل ایدرو و مسوول اجرایی برگزاری این نشست با اعلام این خبر افزود: برگزاری این نشست با هدف اصلاح دیدگاه‌ها و قضاوت‌ها نسبت به‌صنعت خودرو با حضور موافقان و منتقدان این صنعت و تحلیل و مباحثه و ارایه اطلاعات درست و واقعی به‌دولت و مردم و صاحب‌نظران صورت گرفت.

وی ادامه داد: در صنعت خودرو شاهد ارایه پیش داوری‌ها و نقدهای نادرست و ناقص هستیم که گاهی اوقات توسط برخی رسانه‌ها و افراد انجام می‌گیرد. مسوول اجرایی نخستین نشست تخصصی صنعت خودرو تصریح کرد: رویکرد برگزارکنندگان این سلسله نشست‌ها این است که اطلاعات درست و تخصصی به ذی‌نفعان صنعت خودرو و سرمایه‌گذاران این حوزه ارایه شود و وضعیت صنعت خودرو و راه‌های پیشرفت و تحول آن به‌درستی به اطلاع مردم برسد. مفیدی با بیان اینکه نشست‌های مذکور به‌صورت ماهانه برگزار خواهد شد، گفت: از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به‌ویژه در کمیسیون‌های تخصصی و همچنین نهادهای نظارتی مانند سازمان استاندارد، سازمان بازرسی، سازمان محیط‌زیست، سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، انجمن‌ها، نیروی انتظامی و اساتید 6 دانشگاه فعال و مرتبط با صنعت خودرو نیز دعوت به‌عمل آمده بود. وی در عین حال افزود: متاسفانه با وجود اینکه برخی از مسوولان سازمان‌های یادشده یا اساتید دانشگاه‌ها در رسانه‌ها انتقاداتی را به‌صنعت خودرو وارد می‌کنند اما در جلسات تخصصی از این دست حاضر نمی‌شوند ولی امیدواریم در نشست‌های بعدی در سطوح بالا مشارکت داشته باشند. وی افزود: با توجه به‌نظراتی که مطرح شد، به‌نظر می‌رسد موضوع نشست بعدی «ارایه برنامه‌های پنج‌ساله و برنامه‌های افق 1404 صنعت خودرو» برای استحضار مدعوین و ذی‌نفعان باشد‌ تا در بررسی و تصحیح این برنامه‌ها از نظرات کارشناسی حاضران بهره ببریم. مسوول اجرایی نخستین نشست تخصصی صنعت خودرو یادآور شد: آذرماه امسال، دومین کنفرانس بین‌المللی صنعت خودرو با حضور میهمانانی از صنعت خودرو سراسر دنیا برگزار خواهد شد که امیدواریم تا آن زمان با برگزاری سه جلسه تخصصی، از نظرات مدعوین در برگزاری هرچه بهتر کنفرانس استفاده شود. به گفته وی، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از جانب وزارت صنعت، معدن و تجارت ماموریت دارد به‌عنوان طراح راهبردی صنعت خودرو، برنامه‌های بلندمدت برای این صنعت تدوین کند که این امر انجام گرفته و به‌زودی شاهد ابلاغ این برنامه‌ها برای استفاده سرمایه‌گذاران و ذی‌نفعان خواهیم بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر