عمیق‌تر شدن اختلاف طبقاتی در امریکا

۱۳۹۴/۰۹/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۴۸۳۶


نیویورک تایمز

اف‌بی‌آی، مدیرعامل بدنام را دستگیر کرد- مارتین شکرلی، تاجر پر زرق و برقی که در مرکز رسوایی‌های صنعت داروی امریکا قرار دارد، هفته پرکاری را پشت سر گذاشته است. او گفته بود قیمت دارویی که برای درمان عفونت‌های انگلی مرگبار به کار می‌رود را شدیدا کاهش خواهد داد. اما ساعت 6 صبح روز پنج‌شنبه، اف‌بی‌آی آقای شکرلی 32 ساله را به اتهام کلا‌هبرداری دستگیر کرد. در بیانیه‌یی، سخنگوی آقای شکرلی گفت مطمئن است که او از تمام اتهام‌ها تبرئه خواهد شد.

امریکا می‌گوید دوست تروریست‌ها در حمله به آنها کمک کرده بود- انریکه مارکز که سلاح‌هایی که برای کشتار 14 نفر در سن برناردینو مورد استفاده قرار گرفتند را تهیه کرده بود روز پنج‌شنبه دستگیر و متهم به حمایت از تروریست‌ها شد.

اختلاف طبقاتی بدتر می‌شود- زندگی کودکان خانواده‌های فقیر و غنی امریکایی نسبت به چند دهه گذشته بیشترین تفاوت را با هم دارد. با استناد به تحقیق جدید مرکز تحقیق پیو در خانواده‌های ثروتمند کودکان در باله و فوتبال و برنامه‌های بعد از مدرسه شرکت می‌کنند و معمولا والدین آنها نگران درجه اضطراب و برنامه‌های پر هرج و مرج آنها هستند. اما از سوی دیگر کودکان خانواده‌های فقیر بیشتر وقتشان را در خانه می‌گذرانند و احتمال بزرگ شدن آنها در محله‌های ناسالم بیشتر است.

نقشه شهردار برای بی‌خانمانی- شهردار بیل د بلاسیو استراتژی جدید خود برای نظارت و مبارزه با بی‌خانمانی خیابانی را آشکار کرد. به این ترتیب او می‌خواهد مشکلی را کنترل کند که اخیرا به عنوان یک بحران سیاسی سر برآورده است.


لس‌آنجلس تایمز

ترس‌ از ترور در پارک موضوعی منجر به تقویت امنیت می‌شود - دیزنی‌لند همیشه در تبلیغاتش خود را به عنوان یک پناهگاه جادویی برای تمام نگرانی‌های زندگی روزمره معرفی می‌کند. اما به نظر می‌رسد حالا ترس‌ از تروریسم وارد این دنیای فانتزی شده باشد. دیزنی‌لند و استودیو یونیورسال شروع به استفاده از تدابیر امنیتی جدید کردند که نشان می‌دهد، پارک موضوعی 55 میلیارد دلار در سال امریکا، فهمیده نمی‌تواند با نیروهای امنیتی مخفی و پشت پرده از مردم، مقابل حملات بالقوه تروریستی محافظت کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر