اخبار

۱۳۹۴/۰۹/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۴۸۱۹

تمایل الجزایر به استفاده از توانمندی ایران در راهسازی

عباس آخوندی با انتقاد از سطح پایین مبادلات اقتصادی ایران و الجزایر گفت: اکنون پرونده هسته‌یی ایران بسته شده و بسیاری از موانع برداشته می‌شود و زمان آن فرا رسیده که سطح مبادلات اقتصادی را به سطح مبادلات سیاسی ارتقا دهیم. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، دکتر عباس آخوندی وزیر راه‌وشهرسازی در سفر به الجزایر در دیداری جداگانه با بوجمعه الطلع وزیر راه‌ همچنین عبدالقادر وعلی وزیر خدمات عمومی این کشور گفت‌وگو و تبادل‌نظر کرد.

رییس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و الجزایر با انتقاد از وضعیت نامطلوب سطح مبادلات اقتصادی دو کشور که میزان آن حدود ۴ تا ۶میلیون دلار در سال است، گفت: با بسته شدن پرونده هسته‌یی ایران و رفع تمام تحریم‌ها به‌ویژه تحریم‌های پولی و بانکی، زمان آن فرا رسیده تا سطح مبادلات اقتصادی را به سطح مبادلات سیاسی ارتقا دهیم. آخوندی همچنین گفت: ایران پیشرفت‌های زیادی کرده است و این توانایی را دارد تا در زمینه‌های راهسازی، مسکن، خودرو، کشاورزی و دامپروری همچنین انتقال تکنولوژی به الجزایر کمک‌های فراوانی انجام دهد. بوجمعه الطلع وزیر راه الجزایر نیز در دیدار با وزیر راه‌وشهرسازی کشورمان گفت: ما درنظر داریم ۲۳هزار کیلومتر جاده‌سازی در کشورمان انجام دهیم که از این مقدار ۱۲۰۰کیلومتر آن بزرگراه است. برای انجام این حجم راه مایل هستیم از توانمندی شرکت‌های ایرانی استفاده کنیم. همچنین عبدالقادر وعلی وزیر خدمات عمومی الجزایر در گفت‌وگو با وزیر راه‌وشهرسازی کشورمان گفت: در کشور ما مشکلات بروکراتیک فراوانی وجود دارد اما در تلاش هستیم تمام این موانع را برطرف کنیم و سطح مبادلات اقتصادی با ایران را افزایش دهیم.


بزرگ‌ترین شرکت

مشاور دنیا در راه ایران

پس از آنکه وزیر راه‌وشهرسازی اعلام کرد تا پایان آذر ماه این وزارتخانه می‌تواند به بستن قراردادی جدید با یک سرمایه‌گذاری خارجی در ترمینال ایرانشهر فرودگاه امام‌(ره) امیدوار باشد حالا مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) اعلام کرد این شرکت بزرگ‌ترین مشاور دنیا خواهد بود. به گزارش ایسنا، براساس اعلام نویدی، شرکت ناکوی هلند که به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت مشاور دنیا با سابقه حضور در بیش از 600فرودگاه و شهر فرودگاهی جهان به حساب می‌آید در روزهای آینده به ایران خواهد آمد تا مشاوره ساخت شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) را رسما بر‌عهده بگیرد. براساس اعلام وزارت راه‌وشهرسازی قرارداد شرکت ناکو در ایران پنج ساله خواهد بود و احتمالا روز شنبه این طرح نهایی می‌شود. براساس برنامه‌ریزی‌های وزارت راه‌وشهرسازی فرودگاه امام‌خمینی(ره) باید در چند سال آینده به‌عنوان فرودگاه هاب منطقه شناسایی شده و بتواند بخش زیادی از ظرفیت‌های موجود در منطقه را دراختیار بگیرد.


مذاکره با ایتالیایی‌ها برای احداث خطوط قطار پر سرعت

مدیرکل سرمایه‌گذاری و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی از ملاقات مدیرعامل این شرکت با رییس راه‌آهن ایتالیا و روسای شرکت‌های معتبر ریلی ایتالیا خبر داد و گفت: محور مذاکرات همکاری‌های مشترک برای احداث خطوط قطارهای سریع‌السیر بود. عباس نظری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی بااشاره به سفر هیاتی از نمایندگان سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه‌وشهرسازی به سرپرستی محسن پورسیدآقایی مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی به ایتالیا گفت: اعضای این هیات به دعوت دولت رم و برای معرفی پروژه‌های قابل سرمایه‌گذاری ایران به ایتالیا رفتند.

وی افزود: پروژه‌های قابل معرفی در این سفر به سرمایه‌گذاران خارجی در تمام حوزه‌های حمل‌ونقل ازجمله راه‌آهن، بنادر، جاده‌یی و هوایی است که در حضور مقامات ایتالیایی و حدود ۲۵۰نفر از سرمایه‌گذاران ایتالیایی معرفی می‌شود. این مقام مسوول در شرکت راه‌آهن با یادآوری اینکه وزارت راه‌وشهرسازی ۱۲۱طرح به ارزش ۲۵میلیارد دلار را به سرمایه‌گذاران عرضه کرده است، اظهار کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران درصدد جذب سرمایه‌های خارجی برای اجرای طرح‌های زیربنایی اعم از توسعه و مدرنیزه کردن بنادر، شبکه راه‌آهن، بزرگراه‌ها، فرودگاه‌ها و بیمارستان‌هاست و شرکت‌های مختلف ساخت‌وساز ایتالیایی که علاقه‌مند به کار با ایران هستند، توانستند با برنامه‌های دولت ایران برای سال‌های آینده در این بخش آشنا شوند.


کاهش 3درصدی صدور جواز ساخت و سازکسب‌وکار

معاون شهرسازی شهرداری تهران از کاهش 3درصدی صدور جواز ساخت‌وساز مربوط به کسب‌وکار در پایتخت خبر داد.

پژمان پشمچی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با رد برخی اظهارات درخصوص افزایش صدور جواز مال و پاساژسازی در پایتخت گفت: باتوجه به رکود اقتصادی نه تنها حوزه مسکن، بلکه حوزه ساخت‌وسازهایی که به کار و فعالیت مربوط می‌شود نیز تحت‌تاثیر رکود قرار گرفته است. وی با بیان اینکه در طول چهار سال اخیر صدور مجوز برای مال‌سازی و کسب‌و‌کار 3درصد کاهش یافته است ادامه داد: این اتفاق درحالی رخ می‌دهد که حدود 40درصد منابع کشور در پایتخت جریان دارد و این رکود بازار اشتغال، معیشت و... خانواده‌ها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. پشمچی‌زاده افزود: هرگونه صدور مجوز برای ساخت‌وساز در پایتخت قطعا براساس طرح تفصیلی و سند توسعه شهر است اما درنظر بگیرید که هرگونه رونق در حوزه کسب‌وکار به نفع مردم است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر