کوتاه از دنیای فناوری

۱۳۹۳/۰۶/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۴۸

مدیرعامل شرکت مخابرات تهران از برنامه‌های این شرکت با همکاری همراه اول برای تجمیع قبوض تلفن ثابت و همراه در قالب یک‌بسته پستی خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، علاوه ب ر صرفه جویی در هزینه‌ها، شاهد افزایش رضایتمندی مردم در دریافت قبوض صورتحساب تلفنی نیز خواهیم بود.

یک عضو شورای شهر تهران اطلاع‌رسانی به مردم در قالب برگزاری نمایشگاه‌های رسانه‌های دیجیتال و توسعه فناوری اطلاعات با هدف آشناسازی شهروندان با این ابزارهای دنیای مدرن را پیش نیاز اصلی الکترونیکی شدن تهران عنوان کرد.

در حالی که باتری‌های شیمیایی برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی‌های هوشمند با محدودیت‌های فراوان مواجه هستند، به‌تازگی راه جدیدی برای حل این مشکل پیدا شده است. محققان دانشگاه میشیگان پلاستیک شفافی را طراحی کرده‌اند که از آن می‌توان هم به‌جای نمایشگر گوشی و هم به‌عنوان ابزاری برای تامین انرژی مورد نیاز تلفن همراه از طریق تابش خورشید استفاده کرد.

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد برنامه‌های سازگار با سیستم عامل اندروید نه تنها اطلاعات گوشی‌های کاربران را سرقت می‌کنند، بلکه از یکدیگر هم جاسوسی می‌کنند. سه محقق در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند که جاسوسی برنامه‌های اندرویدی از یکدیگر سرقت اطلاعات کاربران مانند شماره‌های کارت‌های اعتباری، عکس‌های خصوصی را هم تسهیل می‌کند.

روش جدیدی که برای هک کردن ابداع شده با ضریب موفقیت بسیار بالا زمینه نفوذ به ده‌ها برنامه محبوب همراه و سرقت داده‌های کاربران را فراهم می‌آورد. محققان دانشگاه‌های میشیگان و کالیفرنیا توانسته‌اند با این روش از هر هفت برنامه همراه طراحی شده برای گوشی‌های اندروید شش برنامه را با موفقیت هک کنند و لذا ضریب موفقیت این برنامه را تا 92درصد برآورد کرده‌اند.

در حالی که گوگل برخی اجزای غیرضروری تشخیص داده شده مانند پدال و فرمان را از خودروهای هوشمند خود حذف کرده مقامات کالیفرنیا با این تصمیم مخالفت کرده‌اند. خودروهای هوشمند گوگل که هیچ نیازی به راننده ندارند صرفا دارای دکمه‌یی هستند که بر روی آن کلمه برو درج شده ولی مسوولان محلی در ایالت کالیفرنیا معتقدند این خودروها حتما باید دارای یک سیستم پشتیبان باشند که در صورت وقوع مشکل هدایت آنها را توسط راننده ممکن کند.

به تازگی تصاویری از گوشی هوشمندی منتشر شده که ترکیبی از کنسول بازی است. دستگاه چینی که ترکیبی از یک گوشی هوشمند و یک کنسول بازی است ویژه کاربرانی طراحی و تولید شده که علاقه زیادی به استفاده از گوشی برای بازی دارند و دوست دارند همیشه کنسول همراه‌شان باشد. این گوشی که P01 نام دارد، با پردازشگر گرافیکی MediaTek با قدرت 1.7گیگاهرتز و پردازنده هشت هسته‌یی MT6592 SoC به همراه دوگیگابایت ram و صفحه نمایش پنج اینچی به بازار می‌آید.

شرکت اینتل اخیرا خبر از بکارگیری ارتعاشات ضربان قلب برای تولید انرژی مورد نیاز شارژ هدفون دادند. محققان اینتل درحال کار برای نهایی کردن این طرح هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر