عمان الحاق به گروه ائتلاف اسلامی ضدتروریست را نپذیرفت

۱۳۹۴/۰۹/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۴۷۹۴

گروه جهان

سلطنت عمان دعوت عربستان درخصوص پیوستن به ائتلاف خودساخته و به‌اصطلاح اسلامی مقابله با تروریسم را نپذیرفت.

به گزارش شبکه خبری المسیره، «یوسف بن علوی» وزیر خارجه سلطنت عمان در مصاحبه با یکی از شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌یی گفت: براساس قانون اساسی سلطنت عمان، فعالیت نیروهای مسلح عمان خارج از دایره کشورهای شورای همکاری خلیج فارس ممنوع است. سلطنت عمان معروف به استقلال تصمیمات سیاسی و موضع مثبت آن از جنگ‌های ریاض و امریکا در منطقه ازجمله یمن، سوریه و عراق است.

این در حالی است که روزنامه القدس العربی چاپ لندن از احتمال قطع کمک‌های شورای همکاری خلیج فارس به سلطنت عمان به دلیل سیاست‌های استقلال‌طلبانه آن نسبت به منطقه و جهان خبر داد. در ائتلاف خودساخته و به‌اصطلاح اسلامی عربستان 23کشور عضو سازمان همکاری اسلامی ازجمله ایران، سوریه، عراق، الجزایر، سلطنت عمان و افغانستان شرکت نکردند.

با این حال وزیر امور خارجه عربستان سعودی از ادامه مذاکرات شورای همکاری خلیج‌فارس برای اعزام نیرو به سوریه با هدف مقابله با «داعش»خبر داد. عادل الجبیر روز سه‌شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «برخی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، در حال بررسی اعزام نیروهای ویژه به سوریه در چارچوب تلاش‌های تحت رهبری امریکا برای مقابله با داعش هستند. مذاکرات میان برخی کشورهای شرکت‌کننده در ائتلاف ضدداعش مانند عربستان، امارات، قطر و بحرین درباره اعزام نیروی ویژه به سوریه در جریان است و این مذاکرات همچنان ادامه دارد و تحقق این امر (اعزام نیرو) بعید نیست.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر