حضور نمایندگان بورس شنژن چین در بورس تهران

۱۳۹۴/۰۹/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۴۷۶۶


روز گذشته بورس تهران میزبان هیاتی ۴ نفره از بزرگ‌ترین بورس سهام کشور چین برای آشنایی با امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این بازار بود.

بورس سهام شنزن (SZSE) دومین بورس بزرگ کشور چین است که دیروز هیاتی 4 نفره را برای رایزنی و گفت‌وگو با متولیان بازار سرمایه راهی ایران کرده است. این هیات هم‌اکنون پس از آشنایی با امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بورس اوراق بهادار تهران و رایزنی با علی صحرایی، معاون بازار این شرکت برای آشنایی با زیرساخت‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه به خیابان ایتالیا در تهران عزیمت خواهند کرد.

با بسته شدن پرونده هسته‌یی ایران و برچیده شدن تحریم‌های ظالمانه غرب پس از یک دهه پر فراز و نشیب، عطش سرمایه‌گذاری در اقتصاد ایران به افزایش رفت و آمد خارجی‌ها برای آشنایی با فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری به ویژه در بازار سرمایه ایران انجامیده است.

بورس «شنزن» چین در کنار بورس شانگهای یکی از دو بورس معروف کشور چین هستند که مطابق با آمارها سرعت گردش مبادلات در بورس شنزن به 373درصد رسیده است.

این درحالی است که بازار نزدک در نیویورک با سرعت گردشی معادل 269درصد، دومین بورس پرسرعت جهان به حساب می‌آید. بورس نیویورک با ارزش بازاری معادل 16هزار و 600 میلیارد دلار بزرگ‌ترین بازار سهام جهان به شمار می‌رود.

پس از آن بورس توکیو با چهار هزار و 681میلیارد دلار ارزش بازار ایستاده است. یورونکست، بورس یکپارچه اروپا نیز چهار هزار و 200میلیارد دلار می‌ارزد و در جایگاه سوم جهان جای گرفته است اما نزدک با ارزش چهار هزار و 180میلیارد دلاری‌اش چهارمین بورس بزرگ جهان به حساب می‌آید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر