فضانوردان تازه‌نفس در ایستگاه فضایی بین‌المللی

۱۳۹۴/۰۹/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۴۷۶۲

3فضانورد تازه‌نفس به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند که در میان آنها یک فضانورد بریتانیایی هم حضور دارد. فضاپیمای سایوز روسیه به وسیله راکت از پایگاه پرتاب‌های فضایی بایکونور قزاقستان راهی مدار زمین شد تا سه فضانورد تازه‌نفس را به جمع ساکنان ایستگاه فضایی بین‌المللی اضافه کند. با وجود چند مشکل لحظه‌آخری، فضانوردان به سلامت به ایستگاه رسیدند. آنها کمی بیش از 6ساعت در راه بودند.

در این ماموریت که با نام «اکتشاف 46» انجام می‌شود، تیم پیک از آژانس فضانوردی اروپا (اسا) حضور دارد. او نخستین فضانورد بریتانیایی است که راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌شود.

جز این فضانورد، تیم کاپرا از ناسا به عنوان مهندس پرواز و یوری مالچنکو از آژانس فضانوردی روسیه نیز حضور دارند. این دو فضانورد از جمله باتجربه‌ترین فضانوردان جهان به حساب می‌آیند و همین موضوع کار را برای تیم پیک تازه‌کار آسان‌تر می‌کند. این سه فضانورد به مدت 6ماه در ایستگاه فضایی بین‌المللی حضور خواهند داشت که در خلال این مدت آزمایش‌های زیادی انجام خواهند داد.

نکته جالب توجه درخصوص ماموریت تیم پیک در فضا این است که وی ۲۶۵ آزمایش از پیش برنامه‌ریزی شده را در 6ماه پیش روی انجام خواهد داد. وی درحالی راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی شده که ۲۴ سال پیش نخستین فضانورد بریتانیایی راهی فضا شده بود و در این مدت، فضانورد دیگری از بریتانیا به چنین افتخاری دست نیافته بود.

چندی پیش هم این خبر منتشر شد که تیم پیک ۴۳ ساله همزمان با برگزاری دوی ماراتن لندن که چند ماه دیگر برگزار می‌شود، مسافت ۴۲ کیلومتر و ۱۹۵ متر را روی تردمیل ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد دوید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر