ایران رتبه هفتم تولید گازهای گلخانه‌ای را دارد

۱۳۹۴/۰۹/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۴۷۶۰

معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه ایران رتبه هفتم تولید گازهای گلخانه‌یی را دارد، بیان کرد: تغییرات آب و هوایی ناشی از گازهای گلخانه‌یی از چالش‌های مهم پیش‌روست. پیروز حناچی روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه همایش سراسری نقشه‌برداری صنعت ساختمان در مشهد بیان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی کشور در خصوص تولید گازهای گلخانه‌یی در وضعیت خوبی نیستیم. وی با بیان اینکه در گذشته اجرای برنامه‌های کاهش میزان تولید گازهای گلخانه‌یی در جهان داوطلبانه بود، بیان کرد: پس از برگزاری اجلاس COP در پاریس بسیاری از کشورها به صورت اجباری متعهد به ارائه برنامه‌هایی برای کاهش میزان تولید این گازها شدند.

حناچی با بیان اینکه ایران متعهد به کاهش ۱۲ درصدی میزان تولید گاز دی اکسید کربن در دوران پساتحریم است، ادامه داد: دولت موفق به کاهش 4درصدی گاز‌های گلخانه‌یی در زمان تحریم شد.

معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهرهای ایران درحال حاضر شرایط لازم برای زندگی با کیفیت را دارا نیستند، بیان کرد: در این راستا نیازمند برنامه‌ریزی برای افزایش شاخص‌های کیفیت در زندگی شهرنشینی هستیم.

وی حرکت به سمت هوشمند‌سازی را یکی از اقدامات لازم و ضروری عنوان کرد و ادامه داد: برای رفتن به سمت شهر هوشمند باید تمام اطلاعات یک شهر ثبت شود و این اطلاعات به صورت یکپارچه برای همگان قابل دسترسی باشد. پیروز حناچی با بیان اینکه متاسفانه در این راه بسیاری از دستگاه‌های اجرایی از ارائه اطلاعات و در اختیار گذاشتن آن خودداری می‌کنند، بیان کرد: متاسفانه این نوع تفکر راه دسترسی به شهر هوشمند و اطلاعات را سد می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر