جلسه مهم فولادی با کویتی‌ها در مهر ماه

۱۳۹۳/۰۶/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۴۷۶

ماین‌نیوز رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با اشاره به اینکه تیمی متشکل از کارشناسان ایرانی و کویتی در حال مطالعه و بررسی مشارکت دو کشور در زمینه ساخت یک کارخانه فولادسازی هستند، گفت: قرار است در این زمینه جلسه‌یی در مهر امسال در کویت با سرمایه‌گذاران داشته باشیم که امیدواریم در آن جلسه به نتیجه برسیم.

مهدی کرباسیان درباره آخرین وضعیت برنامه ساخت کارخانه مشترک فولادسازی ایران و کویت توضیح داد: مقدمات این کار در حال انجام است و تیمی متشکل از سه نفر از ایران و سه‌نفر از کویت در حال مطالعه و بررسی این طرح هستند و مکاتبات در حال انجام است. وی افزود: قرار بود کویتی‌ها به ایران آمده و عملیات اجرایی را شروع کنند اما هنوز نیامده‌اند و در حال مطالعه برای برنامه‌ریزی هستند. کرباسیان گفت: ما در حال پیگیری هستیم و جلسه‌یی ظرف ماه مهر امسال در کویت با حضور سرمایه‌گذاران برگزار شود که در آن جلسه امیدواریم به نتیجه برسیم. رییس هیات عامل ایمیدرو در پاسخ به این سوال که چنددرصد امیدوار هستید مشارکت ایران و کویت در زمینه ساخت کارخانه فولادسازی به نتیجه برسد؟ اظهار کرد: ما امیدواریم و البته باید بپذیریم که به میزان زیادی این مشارکت و دیگر سرمایه‌گذاری‌های ایران به صورت غیرمستقیم به مذاکرات آقای ظریف بستگی دارد و نتایج این مذاکرات روی تمام سرمایه‌گذاری‌های ایران موثر است.

اواسط خرداد امسال ایمیدرو از امضای یادداشت تفاهم سرمایه‌گذاری مشترک ایران و کویت برای تولید فولاد در منطقه ویژه صنایع معدنی خلیج فارس (بندرعباس) خبر داد. این یادداشت تفاهم توسط مهدی کرباسیان، رییس هیات عامل ایمیدرو و عواد الخالدی، مدیرعامل شرکت فولاد کویت امضا شد. براساس این گزارش، دو طرف برای سرمایه‌گذاری مشترک با هدف ایجاد یک مجتمع فولادسازی در ایران طی چهار مرحله توافق کردند. ایمیدرو خاطرنشان کرد، این یادداشت تفاهم در ادامه برنامه سرمایه‌گذاری مشترک ایران و کویت به امضا رسیده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر