تعداد میلیاردرهای زن جهان 660درصد بیشتر شد

۱۳۹۴/۰۹/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۴۷۵۷

به نقل از سی‌ان‌ان و با استناد به گزارشی جدید، تعداد زنان میلیاردر جهان طی دو دهه گذشته 660درصد رشد داشته است. مطالعه یو‌بی‌اس و پرایس‌واترهاوس‌کوپرز نشان می‌دهد که تعداد زنان میلیاردر جهان در حال حاضر 145نفر است که نسبت به 22نفر در سال1995، افزایشی چشمگیر و رکوردشکن داشته. در این گزارش آمده: «زنان دارند جای خود در کلوب مختص میلیاردرها را هم به‌عنوان سرمایه‌گذار و هم به‌عنوان رهبران سلسله‌های خانوادگی پیدا می‌کنند. زنان حالا قدرت بیشتری دراختیار دارند، نیروی محرکه ثروت‌های خانوادگی هستند و هدایت کارهای انسان‌دوستانه را برعهده می‌گیرند.»

80درصد میلیاردرهای زن جهان در ایالات‌متحده و اروپا هستند اما بیشتر آنها ثروت خود را به ارث برده‌اند. خلق ثروت جدید بیشتر دارد به سمت آسیا حرکت می‌کند؛ قاره‌یی که بیش از نیمی از زنان میلیاردر آن، سرمایه‌گذاران نسل اولی هستند.

ازسوی دیگر، تعداد میلیاردرهای مرد دارد آهسته‌تر رشد می‌کند - 520درصد از 1995 تا به حال- اما کلوب میلیاردرهای جهانی هنوز هم تاحدود زیادی دست مردهاست. آنها 90درصد میلیاردرهای جهان را شکل می‌دهند. با استناد به این گزارش، در آینده انتظار می‌رود زنان بیشتری به کلوب میلیاردرها ملحق شوند چون «دارند دخترها را تعلیم می‌دهند تا نقشی فعال در رهبری خانواده و تجارت‌هایش داشته باشند.»

روی هم رفته، پولدارترین‌های جهان دارند بسیار سریع‌تر از پیشرفت اقتصاد جهانی به ثروت خود اضافه می‌کنند. طی دو دهه گذشته، ثروت میلیاردرها هشت‌برابر شده و به 5.4تریلیون دلار در سال2014 رسیده و این درحالی است که تولید ناخالص داخلی جهانی سه برابر شده و به 77تریلیون دلار رسیده است. این گزارش بر پایه داده‌های بیش از 1300میلیاردر جهان به رشته تحریر درآمده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر