اخبار حمل‌و‌نقل

۱۳۹۴/۰۹/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۴۷۴۴

شرکت‌های هواپیمایی باید نرخ بلیت‌ها را اطلاع‌رسانی کنند

سازمان هواپیمایی کشوری، مدیران روابط‌عمومی شرکت‌های هواپیمایی را به اطلاع‌رسانی درباره نرخ بلیت‌ها و همکاری با رسانه‌ها ملزم کرد.

سازمان هواپیمایی کشوری، سه‌شنبه در نامه‌یی به شرکت‌های هواپیمایی، اجرای ماده 161 قانون برنامه پنجم توسعه درباره آزادسازی نرخ بلیت و شبکه پروازهای داخلی در 170 مسیر را ضروری شمرد و تاکید کرد: «روابط‌عمومی‌ها برای تنویر افکارعمومی و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی، نسبت به اطلاع‌رسانی به موقع، صحیح و شفاف اقدام کنند.»

به گزارش ایرنا، در این نامه از شرکت‌های هواپیمایی خواسته شد فهرست نرخ‌های تحلیل شده و نهایی را از طریق تارنماهای رسمی خود یا دفترهای خدمات مسافرت هوایی در اختیار مشتریان قرار دهند.

بر پایه این نامه، روابط‌عمومی‌ها باید از درج نماد (لوگو) شرکت و نرخ بلیت اطمینان یابند زیرا هر تخلف احتمالی به نام این شرکت‌ها اعتبار آن مجموعه را نزد افکارعمومی خدشه‌دار می‌کند. در این نامه از مدیران روابط‌عمومی‌ها خواسته شده است موارد تخلف را به روابط‌عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کنند تا نسبت به برخورد با آنها از سوی دفتر ارزیابی و پاسخگویی به شکایت‌های سازمان اقدام لازم صورت گیرد. علی عابدزاده، رییس سازمان هواپیمایی کشوری نهم آذرماه با هدف اجرای برنامه پنجم توسعه، دستورالعمل آزادسازی نرخ بلیت پروازهای هوایی در مسیرهای داخلی را ابلاغ کرد که براساس آن، نرخ بلیت پروازهای داخلی در 170 مسیر آزاد شد و در 87 مسیر همچنان مشمول قیمت‌گذاری باقی ماند.


پیشرفت ۳۵ درصدی

پروژه ۴ خطه قطار تهران-کرج

مدیر پروژه خطوط ریلی قطار حومه‌یی با بیان اینکه در حال حاضر پروژه ۴ خطه کردن راه‌آهن تهران-کرج از پیشرفت ۳۵ درصدی برخوردار است، گفت: با افزودن خط سوم و چهارم در محور تهران-کرج ظرفیت مسیر 1.8 برابر افزایش خواهد یافت. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجتبی قمری‌نژاد درباره میزان پیشرفت پروژه چهار خطه کردن تهران-کرج گفت: در حال حاضر در این مسیر حومه‌یی دو خط به طول ۴۰ کیلومتر موجود است و پروژه ارتقای خطوط تا ۴ خط نیز در حال اجراست که با تراک‌بندی، ظرفیت همین دو خط تا دو برابر افزایش می‌یابد. این مقام مسوول در شرکت راه‌آهن ادامه داد: چنانچه نقدینگی پروژه تهران-کرج به موقع تزریق شود این پروژه در زمان‌بندی ۱۸ ماهه خود به بهره‌برداری خواهد رسید و این پروژه نیمه اول سال آینده باید به بهره‌برداری برسد که در صورت تزریق منابع این برنامه زمان‌بندی محقق می‌شود. قمری‌نژاد گفت: مبلغ قرارداد برای این پروژه حدود ۱۱۸میلیارد تومان، مطالبات پیمانکاران در این پروژه 17.4میلیارد تومان و اعتبار مورد نیاز برای تامین ناوگان و علائم (برای بهره‌برداری اولیه) ۲۹۰ میلیارد تومان است.


تغییر قیمت بلیت قطار بدون مجوز شورای رقابت غیرقانونی است

رییس شورای رقابت با بیان اینکه بدون دستورالعمل شورای رقابت، تغییر نرخ حمل‌ونقل ریلی و مسافری قانونی نیست، افزود: باید برای تغییر قیمت‌ها درخواست به شورای رقابت ارسال شود. رضا شیوا افزود: بازار حمل‌ونقل ریلی مصداق انحصار طبیعی است و در این بازار، قیمت‌ها باید براساس دستورالعملی که توسط شورای رقابت تعیین می‌شود با تغییراتی همراه شود. به گزارش تسنیم، رییس شورای رقابت اضافه کرد: جز شورای رقابت هیچ مرجعی حق تعیین نرخ حمل‌ونقل ریلی و مسافری را ندارد. معاون مسافری شرکت راه‌آهن پیش تر گفته بود از روز چهارشنبه 25 آذر قیمت بلیت قطارها از کمتر از 10 درصد تا

20 درصد و به‌طور میانگین 8 درصد افزایش می‌یابد.


ایران‌ایر، همچنان صدرنشین بیشترین تاخیر پرواز

وزارت راه و شهرسازی آمار رسمی پروازهای فرودگاه مهرآباد در آبان‌ماه سال جاری را منتشر کرد که بر اساس آن همچنان دو ایرلاین دولتی ایران‌ایر و آسمان بیشترین تاخیر را به ثبت رسانده‌اند. بر اساس این گزارش در آبان‌ماه سال 94، 4372 پرواز در فرودگاه مهرآباد از سوی 13 ایرلاین انجام گرفته که بیش از 34درصد آنها با تاخیر مواجه شده‌اند. به گزارش ایسنا، بر همین اساس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) که 15درصد از کل پروازهای ماه گذشته را انجام داده تنها موفق به ثبت 223 پرواز به موقع شده است تا با 65 درصد تاخیر رکورددار تاخیرها باشد. پس از ایران‌ایر، شرکت هواپیمایی آسمان نیز که در آبان‌ماه 569 پرواز در فرودگاه مهرآباد داشته با 37 درصد تاخیر روبه‌رو بوده است تا به این ترتیب دو ایرلاین دولتی ایران‌ایر و آسمان در مجموع 39 درصد از کل تاخیرهای آبان‌ماه را به خود اختصاص دهند. در بین دیگر ایرلاین‌ها نیز وضعیت در بین شرکت‌هایی که تعداد پروازهای بیشتری را ثبت کرده‌اند، متفاوت است. شرکت هواپیمایی ماهان که 527 پرواز را در آبان‌ماه انجام داده موفق شده با 76 درصد پرواز به موقع آماری نسبتا قابل قبول را به ثبت برساند. در این بین شرکت هواپیمایی پویاایر که با 28 پرواز کمترین فعالیت را در بین ایرلاین‌های ایرانی فعال در فرودگاه مهرآباد داشته است، موفق شده با ثبت 25 پرواز بدون تاخیر آمار 89 درصد پرواز به موقع را در این ماه ثبت کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر