اعضای انجمن قطعه‌سازان مهر تایید گرفتند

۱۳۹۳/۰۶/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۴۱۹

وزارت کار حکم تایید فعالیت اعضای جدید انجمن قطعه‌سازان را صادر کرد. انتخابات اخیر این انجمن با حاشیه‌هایی مواجه بود اما به‌نظر می‌رسد اعضای انجمن جدید توانستند سوءتفاهم‌های به‌وجود آمده را از بین ببرند و بالاخره سکان هدایت انجمن را در دست گیرند. هر چند تحلیل‌هایی که پیش از انجام انتخابات مرداد 93 در خصوص اعضای جدید انجمن صورت گرفت زیاد هم درست از آب در نیامد اما این امر نیز نتوانست از به‌وجود آمدن حاشیه در این انتخابات ممانعت کند. اعتراض برخی از اعضای انجمن پیشین کار را به‌جایی رساند که فعالیت اعضای جدید را تا اطلاع ثانوی به‌تعلیق در آورد. تا جایی که حتی سایت این انجمن نیز از اعضای جدید رونمایی نکرد و تا مدت‌ها پس از اعلام نتایج، همچنان اسامی اعضای قدیمی انجمن در سایت دیده می‌شد.

در حالی که باید یک هفته پس از برگزاری انتخابات، تاییدیه وزارت کار اجازه فعالیت به اعضای جدید را می‌داد اما مدیرکل سازمان کارگری و کارفرمایی وزارت کار و رفاه اجتماعی در نامه‌یی رسمی از فعالیت هیات‌مدیره جدید انجمن قطعه‌سازان جلوگیری کرد.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با «تعادل» اظهار کرد: جمعی 30نفری در اعتراض به انتخابات انجام شده نامه‌یی به وزارت کار و پس از آن به‌دیوان عدالت اداری نوشتند و خواستار ابطال انتخابات شدند.

این منبع آگاه مدعی است که تعداد معترضین بیش از 30نفر است اما تنها 30نفر نامه را امضا کرده‌اند.

به گفته وی صدور حکم از سوی وزارت کار در شرایطی اتفاق افتاده که هنوز تصمیم دیوان عدالت مبنی بر فعالیت اعضای جدید به‌طور قطع اعلام نشده است.

البته اعضای جدید انجمن قطعه‌سازان با تشکیل جلسه‌یی فوری در همان زمان، نسبت به انتخاب رییس، دبیر و خزانه‌دار اقدام کرد که طبق اخبار رسیده، این موضوع واکنش وزارت کار را در پی داشته است. به گزارش «تعادل»، سال 1374 نخستین جلسه این مجمع برگزار شد و ضمن تصویب اساسنامه، ٧ نفر عضو اصلی و سه نفر علی‌البدل هیات‌مدیره و دو نفر بازرس اصلی و علی‌البدل برای مدت دو سال انتخاب شدند.

در انتخابات تیر ۱۳۹۰ نیز آقایان مهندس گلستانی رییس هیات‌مدیره، ایرج یزدان بخش نایب رییس هیات‌مدیره، ساسان قربانی دبیر انجمن و آقایان: رضا رضایی، فرهاد بهنیا، محمد محمدی، محمدهادی گنجی، ابوالحسن سرشار، محمدرضا نجفی‌منش، محمدباقر رجال و فرهاد شریعتمداری به‌عنوان اعضای هیات‌مدیره انجمن در این فهرست حضور داشتند. همچنین برای نخستین بار خودروسازان نیز توانستند ۲ کرسی را به خود اختصاص دهند که البته به این موضوع نیز نقد‌های زیادی وارد است. چراکه اعمال نظر خودروسازان در این انجمن، آن را به یکی از زیر شاخه‌های صنعت خودرو تبدیل خواهد کرد و قطعه‌سازی را از لابی‌هایی که ایجاد می‌شود مصون نمی‌دارد. در حالی که صنعت قطعه‌سازی خود می‌تواند به‌عنوان بزرگ‌ترین بخش خصوصی کشور ایفای نقش کند.

چرا فعالیت انجمن به‌تعلیق در آمد؟

یکی از مهم‌ترین دلایلی که مورد انتقاد معترضین به انتخابات بود، عدم حضور تعداد زیادی از قطعه‌سازان در رای‌گیری اعضای جدید بود. طبق بررسی‌هایی که «تعادل» از این موضوع به‌عمل آورد، تنها افرادی می‌توانستند در جلسه انتخابات انجمن شرکت کنند که حق عضویت خود را پرداخت کرده باشند. در حالی که برخی از اعضا نسبت به این موضوع بی‌توجهی نشان داده و چند سال حق عضویتی پرداخت نکرده‌اند. در این خصوص این سوال نیز مطرح شد که چرا نسبت به این امر هشداری داده نشده یا اطلاع‌رسانی صورت نگرفته است؟ در پاسخ به این سوال نیز عنوان شد: این موضوع باید توسط خزانه‌داری ابلاغ می‌شد که در خصوص ابلاغ یا عدم ابلاغ این موضوع اطلاعات دقیقی در دست نیست.

به‌هر حال اعضای جدید فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. باید دید این انجمن می‌تواند در حمایت از اعضای خود، مقابل خودروسازان بایستد و مانع از تعطیلی بنگاه‌ها شود یا خیر؟

این انجمن با سابقه دو دهه فعالیت، به‌عنوان اصلی‌ترین تشکل حمایتی از حقوق صنفی قطعه‌سازان، فعالیت می‌کند و همواره در شناسایی و تامین نیازمندی‌های سازندگان قطعات، ایفای نقش کرده است. بنابراین امید می‌رود اعضای جدید نیز بتوانند خونی تازه در رگ‌های این تشکل قطعه‌سازی به جریان بیندازند و منشا تحولات، رفع تنگناهای قطعه‌سازی و پیشبرد اهداف و برنامه‌های این جامعه صنعتی کشور باشند.


اعضای جدید انجمن قطعه‌سازان

در هفتمین انتخابات انجمن قطعه‌سازان محمدرضا نجفی‌منش، ساسان قربانی، حسین نجاری، محمدباقر رجال، نادر رامز، یزدان حیدری، رضا رضایی، علی اصغر خلیلی، صبوری، پورمجیب، حسین جلالی به‌عنوان اعضای اصلی و جمالو، اروند و جهرودی نیز به‌عنوان اعضای علی‌البدل هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران انتخاب شدند. نجفی سهی نیز به‌عنوان بازرس اصلی و قرایی به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شد.

همچنین رجال به‌عنوان رییس هیات‌مدیره، قربانی به‌عنوان دبیر انجمن، رضایی به عنوان نایب‌رییس و احمدی‌خلیلی خزانه دار، نجفی منش، حسین نجار، امیرحسین جلالی، یزدان حیدری، رمضانعلی پورمجیب، سعید صبوریو و نادر رامز به عنوان اعضای اصلی، نجفی سهی بازرس اصلی. دکتر ابوالقاسم آروند محسن قاسم جهرودی و فضل‌الله جمالو نیز به عنوان اعضای علی البدل انجمن انتخاب شدند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر