بورس در انتظار انتشار گزارش‌های 6 ماهه

۱۳۹۳/۰۶/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۳۹۹



یک کارشناس بازار سهام با تاکید بر اینکه حجم و ارزش معاملات بازار سهام با احتساب داد وستد بلوکی به ۱۰۰میلیارد تومان می‌رسد که یک هشتم روزهای اوج است، گفت: ورود نقدینگی حقوقی‌ها و گزارش ۶ ماهه از عوامل رونق بازار است.

کامران صدیقیان با بیان اینکه شرایط فعلی بورس در ادامه وضعیت چند ماه گذشته است به فارس گفت: بورس نه صعود هیجانی و نه نزول شدیدی تجربه کرده است، روند فرسایشی بازار که از دی‌ سال گذشته آغاز شد و منجر به بازدهی منفی اکثر سهام شرکت‌ها شده به دلیل عدم وجود نقدینگی است.

وی گفت: حجم و ارزش معاملات این روزهای بازار سهام با احتساب داد و ستدهای بلوکی به سختی 100میلیارد تومان می‌شود. واضح است که آمار واقعی حجم به ارزش معاملات بازار کمتر از مقدار نمایش داده شده است. این کارشناس بازار سهام با تاکید بر اینکه 4 پیش‌شرط مهم در بازگرداندن بازار موثر است، تصریح کرد: کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی تا حد معقول یکی از چهارعامل مهم بازگرداندن رونق به بازار سرمایه است چراکه حتی با وجود پرداخت 27درصد سود در برخی موسسات پولی عملا جایی را برای جذابیت برای بازار سرمایه نمی‌گذارد.

وی ورود شرکت‌های حقوقی با نقدینگی مورد نیاز بازار را از دیگر عوامل بازگشت رونق به بازار سهام برشمرد و تاکید کرد: درکنار لزوم ورود نقدینگی شرکت‌های حقوقی، فعالان و سرمایه‌گذاران بازار در انتظار انتشار گزارش‌های 6 ماهه حسابرسی شده شرکت‌ها هستند.

صدیقیان گفت: بازار به گزارش‌های 6 ماهه شرکت‌ها که از هفته آینده تا پایان مه به مرور منتشر خواهد شد، توجه زیادی خواهد کرد چراکه این گزارش‌ها حسابرسی شده هستند؛ درکنار گزارش 6 ماهه، توافق هسته‌یی با ایجاد آرامش سیاسی می‌تواند بر روند بازار و چشم‌انداز آن موثر واقع شود.


مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر