20 میلیارد تومان حقوق و پاداش مدیران سهام عدالتی

۱۳۹۳/۰۶/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۳۹۷


به گفته یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درحالی که سهام عدالت به نام مردم است، آنها هیچ دخالتی در مدیریت همچنین استفاده از ارزش آن ندارند اما حدود 250نفر درکشور، شرکت‌های سهام عدالت را مدیریت می‌کنند و سالانه 20 میلیارد تومان هم حقوق و پاداش می‌گیرند و هیچ کاری انجام نمی‌شود. به گفته این عضو شورای عالی بورس هم‌اکنون سهام عدالت بزرگ‌ترین سبد سهام با ارزش حدود 96هزار میلیارد تومان است.

دکتر محمدرضا پورابراهیمی گفت: سهام عدالت که در اختیار حدود 43 میلیون نفر قرار گرفته در اولویت آزادسازی است و تلاش می‌کنیم این هدف تا پایان سال محقق شود. نایب‌رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تهیه پیش‌نویس لایحه دولت برای آزاد‌سازی سهام عدالت خبر داد.

به گزارش سنا دکتر محمدرضا پورابراهیمی با بیان مطلب فوق گفت: سهام عدالت که دراختیار حدود 43 میلیون نفر قرارگرفته در اولویت آزادسازی است و تلاش می‌کنیم این هدف تا پایان سال محقق شود. وی افزود: درحالی که دولت با کمبود بودجه عمرانی روبه‌روست، می‌توانیم با فروش سهم دولت در طرح سهام عدالت، منابع جدیدی برای این طرح‌ها ایجاد کنیم. پورابراهیمی اظهارکرد: 36هزارمیلیارد از سهام عدالت متعلق به دولت و 60 هزارمیلیارد هم متعلق به مردم است و با اجرای طرح آزادسازی سهام عدالت و فروش سهم دولت که معادل دو برابر بودجه عمرانی است، منابع جدیدی برای دولت ایجاد می‌شود.

این نماینده مجلس افزود: اگر سهم مردم درمسیر سهام عدالت آزادسازی شود، آنها نیز می‌توانند از دستاوردهای آن بهره‌مند شوند. نایب‌رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، قیمت پیش‌بینی شده برای هر برگه سهام عدالت را یک تا یک ونیم میلیون تومان اعلام و تاکید کرد: مجلس، خود نیز طرحی برای آزاد‌سازی سهام عدالت دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر