شاخه‌های گل رز برای دل‌های شکسته

۱۳۹۳/۰۶/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۳۹۳


روزنامه بریتانیایی گاردین یک روز پس از تعیین نتیجه انتخابات استقلال اسکاتلند تیتر یک خود را چنین انتخاب کرده است: «اکنون نبرد به انگلستان منتقل شده است» و با تصویری از یک بوته گل خار، شعری از کارول آن دافی ملک‌الشعرای بریتانیا به مطلب اصلی این صفحه بدل شده است. شعری با عنوان «دوستت دارم» که در آن شاعر چنین ندا سر می‌دهد: ‌ای عموزاده‌ها، خواهران، برادران، در سرزمین شجاع، قوی و درخشان شما/ خاری در قلبمان می‌خلد/ با دست‌های خونبارمان گل‌های رز را نثار شما می‌کنیم.

وال استریت ژورنال تصویر صفحه یک خود را به مدیرعامل کمپانی چینی علی‌بابا اختصاص داده و می‌نویسد: رکورد 38درصدی به‌جا گذاشته شده از ارایه عمومی اولیه سهام علی‌بابا،

«وال‌استریت» و «سیلیکون‌ولی» را نیز متوجه آینده کرده است. علی‌بابا با ارایه سهامش اکنون سومین شرکت بزرگ غیردولتی پس از گوگل و مایکروسافت است. این کمپانی موفق شده با استقبالی که از سهامش صورت گرفته از فیس‌بوک، تنسنت و آمازون نیز جلو بزند. خبر دیگری با عنوان «آیا امریکایی‌ها از جراحت‌های قابل بهبود مرده‌اند؟» از گزارشی خبر می‌دهد که با بررسی پرونده 4016 سرباز مرد و زن کشته شده در عراق حاصل شده و طبق آن یک چهارم از این افراد از جراحت‌هایی درگذشته‌اند که باید علی‌الاصول بهبود می‌یافت.

روزنامه لس‌آنجلس عکس اصلی صفحه یک خود را به گردش شهر با اتوبوس دو طبقه اختصاص داده و از چشم‌انداز شهر از بالای طبقه دوم این اتوبوس‌های بی‌سقف می‌نویسد. اما با مرگ یک نوجوان که سرش به اتوبانی که اتوبوس از زیرش عبور کرد صورت گرفت، به‌نظر می‌رسد باید در عبور این اتوبوس‌ها در شهر تجدیدنظر شود. خبر دیگر این روزنامه به رکوردشکنی کمپانی عظیم چینی علی‌بابا اختصاص دارد که در نخستین عرضه عمومی سهامش رکوردی 38درصدی در بازار به‌جا گذاشت. تصویری از سه جوان مغموم اسکاتلندی که روی یک نیمکت نشسته‌اند نیز یادآور این است که برای این بخش وسیع از جمعیت که خواهان استقلال بودند، نقطه پایانی بر آرزوهای‌شان گذاشته شد.

نیویورک تایمز با انتخاب تصویری غمبار از یک خانواده آفریقایی از شروع قرنطینه در سیرالئون برای مبارزه با ابولا خبر می‌دهد. تحلیلگر این روزنامه با انتخاب تیتر «پادشاهی هنوز یکپارچه، اما دور از وحدت» می‌نویسد: رای «نه» اسکاتلندی‌ها که میزانش کم هم نبوده، هویت بریتانیا را به مخاطره انداخته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر