طرحهای ایرانی دارای پیشینه تاریخی است اما باید بدانیم تمامی این طرحها در کشورهای هدف مشتری ندارد و امروز سلیقه مشتریان اروپایی و امریکایی تغییر پیدا کرده، بنابراین بهتر است در خصوص طرحهای فرشهای تولیدی تجدیدنظری انجام شود. مدیرعامل اسبق شرکت سهامی فرش ایران گفت: فرش ایران هماکنون نیازمند سیاستهای حمایتی است. به گزارش ایلنا، محمد علی کریمی در خصوص مشکلات به وجود آمده برای صنعت فرش ایران طی سالهای گذشته، گفت: این درست است که طی سالهای گذشته صنعت فرش مورد بیمهری مسوولان وقت قرار گرفته اما فعالان این عرصه نیز در ایجاد این مشکلات تا حدودی دخیل بودهاند. وی ادامه داد: ۱۶سال پیش قرار براین بود که فرش مورد حمایت تمامی فعالان قرار گیرد اما تنها در هشت سال اول یعنی در دوره اصلاحات این مهم به درستی به اجرا درآمد و درآن مقطع زمانی وضعیت صادرات فرش مطلوب بود.