فعال کردن سایت‌های نمایشگاهی؛ گامی مهم در رونق اقتصادی

۱۳۹۳/۰۶/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۳۶۲

وزیر صنعت، معدن و تجارت بااشاره به محدودیت ناشی از تحریم جهت حضور در نمایشگاه‌های خارج گفت: اگر بتوانیم بخشی از هزینه خصوصی را در نمایشگاه‌های خارج از کشور تامین کنیم، کمک بزرگی به حضور فعال آنها در نمایشگاه‌ها و در پی آن صادرات غیرنفتی کرده‌ایم.

محمدرضا نعمت‌زاده در جلسه مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی گفت: نمایشگاه باید به‌صورت یک شرکت دولتی عمل کند و با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی تمهیدات، حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های خارج از کشور را تسهیل کند. وی افزود: نجات کشور در تولید و صادرات است و صادرات غیرنفتی محرک تولید است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باتوجه به تاکید مقام معظم رهبری بر صادرات غیرنفتی، گسترش و فعال کردن سایت‌های نمایشگاهی گام مهمی در جهت رونق اقتصادی خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: شهر بزرگ تهران به سایت‌های نمایشگاهی متعدد نیاز دارد.

طبق اعلام شاتا، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن ارایه گزارش عملکرد سال مالی سال گذشته اظهار کرد: شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران برای هماهنگی و رشد و توسعه امور نمایشگاهی در داخل و خارج کشور و همچنین متمرکز کردن امور مربوط به برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌های ملی و بین‌المللی درراستای تحقق، سیاست‌های توسعه صادرات غیرنفتی و معرفی دستاوردها و تولیدات صنعتی، معدنی، کشاورزی و خدمات بازرگانی، فنی و مهندسی کشور تشکیل شده است. اسفهبدی با تشریح اهداف کلان شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران گفت: افزایش اعتبار ملی و بین‌المللی شرکت با رویکردهای علمی و تخصصی، ارتقای سطح کیفی، برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، توسعه منابع انسانی به‌عنوان اصلی‌ترین سرمایه با اجرای مولفه‌های مرتبط و موثر توسعه پایدار صنعت نمایشگاهی است. وی همچنین برنامه‌های عملیاتی شرکت را در توسعه فضاهای نمایشگاهی از طریق بهسازی و بازسازی سالن‌های نمایشگاه و اجرای طرح پدافند غیرعامل، ارتقای سطح امنیت و استانداردسازی محیط نمایشگاه از طریق ساماندهی سیستم کنترل محیطی و... ذکر کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر