اخبار حمل‌و‌نقل

۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۳۵۹۱

تاخیر 42 درصدی پروازهای مهرآباد در ماه مهر

در مهرماه سال جاری در فرودگاه مهرآباد بیش از 4590 پرواز انجام شد که از این میان 2663پرواز معادل 58 درصد از کل آمار به موقع و 1928پرواز با تاخیر همراه بودند.

وزارت راه و شهرسازی آمار دقیق پروازهای فرودگاه مهرآباد در مهرماه سال جاری را ارائه کرده که از این میان هواپیماهای ایران‌ایر و آسمان به عنوان دو ایرلاین دولتی بیشترین سهم از تاخیرها را به خود اختصاص دادند. براساس آمار ارائه شده از سوی وزارت راه از بین 13شرکت هواپیمایی‌ که در مهرماه در فرودگاه مهرآباد پرواز داشته‌اند از نظر تعداد پرواز ایران‌ایر با 642 بیشترین آمار را داشته و شرکت هواپیمایی پویاایر با 55 پرواز کمترین میزان را به خود اختصاص داده است.

در جدول تاخیرها نیز ایران‌ایر صدرنشین است.

براساس این گزارش از مجموع 642 پرواز این شرکت تنها 258پرواز معادل 40درصد از کل آمارها به موقع انجام شده و 384پرواز که 60 درصد از کل برنامه پروازی این ایرلاین را شامل می‌شود با تاخیر همراه بوده است. به این ترتیب ایران‌ایر به تنهایی 20درصد از کل آمارهای تاخیرهای پرواز در مهرماه را به خود اختصاص داده است. پس از ایران‌ایر شرکت هواپیمایی آسمان نیز با انجام 617 پرواز به عنوان دومین ایرلاین چه از نظر تعداد پرواز و چه از نظر تاخیر به حساب می‌آید. این ایرلاین توانسته 313پرواز معادل 51 درصد از آمار خود را به موقع و 304پرواز معادل 49پرواز را با تاخیر انجام دهد که 16درصد از کل تاخیرها را شامل می‌شود. پس از این دو ایرلاین دولتی به ترتیب شرکت‌های هواپیمایی تابان با 48درصد، زاگرس ایر با 48، آتا با 41درصد، ماهان با 30 درصد، قشم ایر با 29 درصد و کاسپین با 27درصد تاخیر قرار داشته‌اند. در بین ایرلاین‌هایی که بهترین عملکرد را در حوزه تاخیر پرواز ثبت کرده‌اند نیز هواپیمایی پویاایر با ثبت 87درصد پرواز به موقع بهترین عملکرد را در مهرماه سال گذشته داشته است.


واکنش سازمان بنادر به توقف توسعه بندر چمخاله

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر نگرانی‌ها در مورد وضعیت سازمان بنادر و دریانوردی گفت: مدیریت در عرصه بنادر و دریانوردی به گونه‌یی است که همه فعالان بخش خصوصی یکی پس از دیگری درحال ترک این حوزه هستند و این نکته‌یی است که وزیر راه و شهرسازی نیز از آن مطلع است.

مهرداد بائوج‌لاهوتی با انتقاد از عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: ضعف بدنه در سازمان بنادر و دریانوردی باعث شده که ضرر و زیان‌های جدی در این سازمان اتفاق بیفتد. به گزارش تسنیم، سازمان بنادر به سخنان مهرداد بائوج‌لاهوتی، عضو کمیسیون عمران مجلس درخصوص بندر چمخاله واکنش نشان داده و گفته است:«برخلاف اظهارات نماینده مذکور، این سازمان نه تنها اقدامات مربوط به احداث بندر چمخاله را متوقف نکرده است بلکه با رعایت کامل قوانین حاکم، اقدامات مثبت و قابل توجهی را در زمینه خرید و محصور کردن اراضی، انجام مطالعات رسوب و موج، ساخت اسکله مسافری شناور، احداث دایک سنگی و افزایش کد ارتفاعی 3هکتار از اراضی موجود در محدوده بندر مذکور و ایجاد تاورهای روشنایی این بندر اقدام کرده که همگی این اقدامات حاکی از عزم جدی سازمان برای تکمیل و راه‌اندازی بندر مذکور است.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر