بیشترین وام‌دهی بانک‌ها در عقود مشارکتی

۱۳۹۳/۰۶/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۳۵۸


بانک‌ها و موسسات اعتباری بیشترین تسهیلات خود را در قالب مشارکت مدنی و فروش اقساطی اعطا کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، مانده تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات اعتباری تا پایان خرداد سال جاری با رشد 1.3‌درصدی نسبت به اسفندماه سال گذشته به بیش از 506هزارمیلیارد‌تومان افزایش یافته است.

این درحالی است که مشارکت مدنی با وجود کاهش 1.5‌درصدی در پایان سه‌ماهه سال جاری نسبت به اسفند سال قبل، بیش از 196هزارو269میلیاردتومان بالاترین میزان در پرداخت تسهیلات را به خود اختصاص داده است.

همچنین فروش اقساطی بعد از مشارکت مدنی عقودی است که بیشترین تسهیلات در قالب آن پرداخت شده و در مانده‌گیری حساب‌ها در جایگاه دوم قرار دارد. تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات اعتباری در قالب فروش اقساطی نسبت به پایان سال قبل 2.4‌درصد افزایش یافته مانده آن به 148‌هزارو305میلیاردتومان رسیده است.

اما قرض‌الحسنه که این روزها از شرایط مناسبی برخوردار نبوده و دولت و بانک مرکزی را برای پرداخت تسهیلات ازدواج با کمبود منابع مواجه کرده در پایان سه‌ماهه سال جاری در مقایسه با پایان سال گذشته با کاهش 2.1‌درصدی همراه بوده و به 25‌هزارو535‌میلیارد‌تومان کاهش یافته است. با این وجود قرض‌الحسنه سومین عقدی است که بیشترین تسهیلات‌دهی بانک‌ها و موسسات اعتباری در قالب آن انجام شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر