اخبار کلان

۱۳۹۴/۰۹/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۳۵۴۰

1/13 درصد؛ نرخ تورم 12ماهه منتهی به ماه آبان

گزارش جدید مرکز آمار ایران از شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور نشان می‌دهد: شاخص کل (بر مبنای ۱۰۰ = ۱۳۹۰) در آبان ماه سال ۱۳۹۴ به عدد 220.1 رسیده که نسبت به ماه قبل 0.7 درصد افزایش داشته است. افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) 10.8 درصد است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (10.9 درصد) کاهش یافته است. درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم شهری) در ۱۲ ماه منتهی به آبان ماه سال ۹۴ نسبت به دوره مشابه سال قبل 13.1 درصد است که نسبت به همین اطلاع در مهرماه ۱۳۹۴ (13.3درصد) کاهش یافته است.


الزامی شدن نصب صندوق فروش از ابتدای سال آینده

خانه ملت رییس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه 36هزار و 600میلیارد تومان تحقق درآمدهای مالیاتی 7ماهه ابتدایی سال94 است، گفت: لایحه نصب صندوق فروش در فروشگا‌ه‌ها در حال تدوین در دولت و تقدیم به مجلس است. علی عسگری با بیان اینکه 36هزار و 600میلیارد تومان تحقق درآمدهای مالیاتی 7ماهه ابتدایی سال94 است، گفت: پیش‌بینی درآمد مالیاتی در بودجه سال1395 نهایی نشده و باید رویکرد دولت برای تدوین درآمدها برای سال آینده مشخص شود تا پس از آن پیش‌بینی شود. رییس سازمان امور مالیاتی کشور با‌اشاره به اینکه نصب صندوق مالیاتی برای 30گروه از اتحادیه‌ها لازم‌الاجرا شده است، افزود: برخی اصناف به قانون عمل نکرده و فرض آنها بر این است که با نصب صندوق بر مالیات عملکردشان تاثیر می‌گذارد.


واگذاری4شرکت دولتی

با مزایده

ایرنا هیات واگذاری سازمان خصوصی‌سازی در جلسه روز شنبه درباره چهار شرکت دولتی، تصمیم گرفت که آنها را از طریق مزایده واگذاری کند. به گزارش سازمان خصوصی‌سازی، جلسه هیات واگذاری با حضور اعضا در وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل شد. در این جلسه درخصوص تعیین‌تکلیف مطالبات شرکت ملی صنایع پتروشیمی از شرکت پتروشیمی دماوند و اصلاح قیمت پایه و شرایط واگذاری 100درصد سهام آن شرکت در صورت لزوم، گزارشی ارائه شد. تصویب قیمت پایه و شرایط واگذاری 49درصد سهام شرکت آریا اس‌جی‌اس از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی وزارت نفت، 32درصد سهام شرکت پتروشیمی هگمتانه و 100درصد سهام شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه از دیگر مصوبات جلسه دیروز هیات واگذاری بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر