اخبار ایران

۱۳۹۴/۰۹/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۳۵۳۵

توافق هسته‌ای؛ فضایی برای بهبود همکاری‌ها-

ایرنا| مایا گویکوویچ رییس مجلس صربستان در آستانه سفر به ایران گفت: امضای توافقنامه هسته‌یی ایران گامی بسیار مهم است و ما از آن استقبال می‌کنیم و مسلما این اقدام فضای بیشتری برای بهبود همکاری به‌خصوص در زمینه اقتصادی فراهم می‌کند. وی افزود: تبادلات دو کشور پارسال براساس آمار فقط حدود 20میلیون دلار بوده و این نشان می‌دهد که ما از امکانات موجود به اندازه کافی استفاده نکرده‌ایم.

بررسی ممنوعیت به‌هم‌ زدن اجتماعات در فراکسیون رهروان-ایسنا| ابوذر ندیمی عضو فراکسیون رهروان ولایت گفت: جلسه دیروز فراکسیون حول محور به‌هم زدن اجتماعات و تذکرات لازم به مسوولان بود. در این مورد با تاکید بر قانون اساسی مطرح شد که باید از به‌هم زدن اجتماعات جلوگیری شده و در این رابطه پیگیری‌ها نیز ازسوی مسوولان به‌عمل آید. وی ادامه داد: مساله انتخابات آینده و سوگیری‌های احزاب و گروه‌ها نیز مساله دیگری بود که بحث و قرار شد تا اواخر این ماه سوگیری‌های سیاسی و حمایت از اشخاص و افراد معلوم شود.

موشک ساحل به دریا با برد 300کیلومتر-تسنیم| دریادار سیدمحمود موسوی معاون عملیات نیروی دریایی ایران، گفت: با همت متخصصان داخلی کشورمان به سامانه‌هایی دست پیدا کرد‌ه‌ایم که می‌توانند در عمق 300کیلومتری دریا اهدافی را مورد اصابت قرار دهند. وی همچنین به تجهیز بالگردهای ضدزیردریایی به اژدرهای هوا به زیرسطح اشاره کرد و افزود: این اژدرها با قابلیت انهدام بالا، در این نوع از بالگردها به‌کار گرفته می‌شوند و به این ترتیب امکان فرار زیرسطحی‌ها را غیرممکن می‌کنند.

موافقت با تاسیس 13کانون و انجمن صنفی و تخصصی- ایلنا| حسینعلی امیری قائم‌مقام وزیر کشور گفت: کمیسیون ماده10 احزاب در آخرین جلسه این کمیسیون با تاسیس 13کانون و انجمن صنفی و تخصصی موافقت کرد. اعضای کمیسیون ماده10 احزاب همچنین با صدور پروانه فعالیت برای هشت کانون صنفی و تخصصی موافقت کردند.

اجرای خوب برجام، امریکا را به حمایت از توافق هسته‌ای وادار می‌کند- ایلنا| غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دایم ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد: اگر موفق شویم برجام را به‌خوبی اجرا کنیم و ارتباطات‌مان را با کشورهای مختلف دنیا چه آسیایی و چه اروپایی گسترش دهیم و مناسبات‌مان را با آنها مستحکم کنیم، طبیعتا رییس‌جمهور امریکا از هر حزبی که باشد، جز آنکه همراه این توافق باشد، چاره دیگری نخواهد داشت.

نشست ایران و آژانس برای جمع‌بندی گزارشPMD فردا برگزار می‌شود- تسنیم|

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی از برگزاری نشست مشترک مسوولان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به‌منظور جمع‌بندی گزارش مربوط به مسائل گذشته کشورمان (پی‌ام‌دی) در روز سه‌شنبه این هفته در وین خبر داد. وی در پاسخ به پرسشی درباره روند اجرای برجام گفت: در این چارچوب اقداماتی باید انجام دهیم و اقداماتی را طرف مقابل و آنچه را ما باید انجام دهیم، آغاز کرده‌ایم.

کشورهایی که به قطعنامه ضدایرانی رای منفی دادند- تسنیم| افغانستان، پاکستان، هند و بنگلادش کشورهای همسایه‌یی هستند که علیه تصویب قطعنامه ضدایرانی پیشنهاد شده ازسوی کانادا، رای منفی دادند. قطعنامه پیشنهادی کانادا به تکرار ادعاهایی درباره مسائل حقوق بشر در ایران و سوریه پرداخت. این قطعنامه پس از گزارش جهت‌گیرانه احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران و همزمان با برگزاری آخرین دور مذاکرات هسته‌یی ایران و گروه 1+5 در وین، پایتخت اتریش تصویب شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر