بانک‌های ایرانی نخستین‌های منطقه از نظر بازگشت سرمایه

۱۳۹۳/۰۶/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۳۵۲

نشریه بنکر با معرفی بزرگ‌ترین بانک‌های خاورمیانه اعلام کرد در بین ۵ بانک منطقه که بیشترین بازگشت سرمایه را داشته‌اند ۴ بانک از ایران قرار گرفته‌اند.

نشریه تخصصی بنکر در گزارشی از وضعیت بانکداری در خاورمیانه اعلام کرد در میان

5 بانک منطقه که بیشترین بازگشت سرمایه را داشته‌اند 4 بانک ایرانی قرار گرفته‌اند.

براساس این گزارش بانک پارسیان با بازگشت 42.26درصدی سرمایه خود در رتبه نخست منطقه از این نظر قرار گرفته است. بانک‌های کارآفرین با 33.63درصد و اقتصاد نوین با 33.31درصد به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته‌اند.

بانک ملی قطر با بازگشت 33.14درصدی سرمایه در رتبه چهام منطقه قرار گرفته و رقم بازگشت سرمایه بانک پاسارگاد 29.49درصد و رتبه منطقه‌یی این بانک 5 اعلام شده است.

در عین حال این گزارش به پایین بودن میزان سرمایه بانک‌های ایرانی در مقایسه با همتایان منطقه‌یی خود اشاره و اعلام کرده با سرمایه پایین‌تر طبیعی است ارقام بالاتر بازگشت سرمایه با سهولت بیشتری محقق می‌شود. بنکر در ادامه گزارش خود با معرفی 25 بانک بزرگ منطقه از نظر میزان سرمایه، تنها یک بانک ایرانی را در این فهرست قرار داده است. بانک پاسارگاد با سرمایه 3.924میلیارد دلاری به‌عنوان بیست‌ویکمین بانک بزرگ منطقه خاورمیانه و بزرگ‌ترین بانک ایران معرفی شده است. این بانک در سطح جهان نیز رتبه 233 را به‌دست آورده است. براساس گزارش این نشریه، بانک مسکن با سرمایه 2.972میلیارد دلاری رتبه 297 جهان را به‌دست آورده است. به گزارش تسنیم‌ سرمایه بانک تجارت 2.169میلیارد دلار و رتبه جهانی این بانک 375 اعلام شده است. رتبه جهانی بانک‌های پارسیان نیز 476، اقتصاد نوین 551، کارآفرین 718 و بانک سینا 768 اعلام شده است. سرمایه بانک سینا 710میلیون دلار برآورد شده است. در سطح منطقه خاورمیانه، بانک تجاری ملی عربستان با سرمایه 11.1میلیارد دلاری بزرگ‌ترین بانک شناخته شده است. بانک سلطنتی عربستان با سرمایه 9میلیارد دلاری و بانک امارات ان بی‌دی با سرمایه 8.5میلیارد دلاری به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر