اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۴/۰۹/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۳۵۰۸

شهرداری در زیرزمین شهر مشهد ماهانه 60 میلیارد تومان هزینه می‌کند

مشهد رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در حال حاضر شهرداری در زیرزمین شهر مشهد ماهانه 60میلیارد تومان هزینه احداث قطار شهری می‌کند در حالی که بودجه ساخت تقاطع غیر همسطح 20 میلیارد تومان است و این مقایسه نشان از موفقیت در تامین منابع شهر است. علی‌اصغر نخعی‌راد در گردهمایی تخصصی اقتصاد مسکن در نمایشگاه بین‌المللی مسکن، انبوه‌سازان و فرصت‌های سرمایه‌گذاری بیان کرد: با سیاست تهاتر زمین و پروانه معاونت اقتصادی شهرداری مشهد مشکل نقدینگی تملکات شهرداری در ابر پروژه قطار شهری مشهد را حل کرد و ممکن است برخی این زحمات را در زیرزمین نبینند و عظمت این پروژه را درک نکنند. وی با بیان اینکه خروج از رکود مسکن را تا نیمه دوم سال 95 پیش‌بینی می‌کنم، گفت: سیاست دولت در کنترل تورم سیاست انقباضی است که اگر ادامه دهد، آسیب‌های سختی را در آینده در صنعت مسکن خواهیم داشت. وی با بیان اینکه سیاست انقباضی در درازمدت باعث رکود، ضربه اقتصادی به مردم و کارخانه‌ها می‌شود، عنوان کرد: دولت باید سیاست انقباضی را رها کند و به فکر رشد و شکوفایی جامعه باشد. وی سیاست‌های مزجی را در حوزه اقتصادی شهر مشهد مثبت ارزیابی و اظهار کرد: برنامه‌های خوبی را در شورای اسلامی شهر در حوزه اقتصاد مسکن پیش‌بینی شده که البته این سیاست‌ها در سطح کلان کشور اثرگذار نیست و مشهد را در بر می‌گیرد. نخعی‌راد با اشاره به اینکه در سال‌های قبل به دلیل افزایش نقدینگی قیمت مسکن چند برابر شد و پروژه‌ها کنار گذاشته شد، گفت: با سیاست مزجی در معاوضه مسکن از سرمایه‌گذار در قبال واگذاری زمین و پروانه گردش مالی صورت گرفت که منجر به راه‌اندازی پروژه‌ها شد. وی در خصوص پروژه‌های شهرداری و از جمله پروژه‌های عمرانی بیان کرد: در خط سه قطار شهری 40 تا 50 درصد قرارداد را غیر نقدی با پیمانکار بسته است.


نشست مدیران و مسوولان شاهد وایثارگرمراکز آموزشی استان مرکزی در واحد اراک

اراک به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه آزاد اسلامی اراک، نشست مدیران و مسوولان شاهد وایثارگران واحدها و مراکز آموزشی استان مرکزی باحضور سیدمحمدتقی طباطبایی مشاور ریاست عالی دانشگاه و مدیرکل ستاد شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاداسلامی و علیرضا نظام‌آبادی دبیر هیات امنا و رییس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی و حجت‌الاسلام علی‌اکبر هراتی مدیر شاهد و ایثارگران واحد در سالن جلسات حوزه ریاست واحد اراک برگزارشد. دکترنظام‌آبادی دبیرهیات امنای استان مرکزی ضمن خیرمقدم و تشکر از حضور مدیران و مسوولان شاهد و ایثارگر واحدها و مراکز آموزشی استان مرکزی در این نشست اظهارکرد: همه ما در قبال شهدا و ایثارگران مسوولیم و وظیفه داریم تا با تلاش و مجاهدت در مسیر ولایت فقیه و آرمان‌های امام راحل میراث‌دار واقعی راه شهدا، ایثارگران وشهدای هشت سال دفاع مقدس باشیم. رییس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی بابیان اینکه شهدا وایثارگران برگردن تک تک ما حق دارند، گفت: دانشگاه آزاداسلامی به دانشجویان شاهد و ایثارگر و خانواده معظم ایشان توجه ویژه دارد و فرزندان شهدا و ایثارگران را همانند فرزندان خود می‌دانند.


اشتغالزایی روزانه 2 هزار نفر در پروژه‌های شهرداری مشهد

مشهد معاون اقتصادی شهرداری مشهد با بیان اینکه در پروژه‌های شهرداری مشهد روزی 2000 نفر اشتغالزایی شده است، تاکید کرد: در حوزه ساخت مسکن در مشهد رکود نداریم. محمدرضا مزجی در میزگرد تخصصی اقتصاد مسکن در نمایشگاه مسکن، انبوه‌سازان و فرصت‌های سرمایه‌گذاری افزود: با ایجاد این پروژه‌ها روزی 2 هزار نفر در سطح مشهد اشتغالزایی شده است که ماهانه 2میلیارد تومان برای این افراد هزینه می‌شود. مزجی گفت: رکود در حوزه مسکن نشان‌دهنده این است که دستگاه حکومتی اصول لازم را رعایت نکرده است که البته این رکود در مشهد اصلا وجود ندارد. وی تصریح کرد: اگردستگاه حاکمیتی برای مسکن مورد نیاز مردم مدبرانه بیندیشد، نیازمندی‌های مالی مردم با دارایی‌های فعلی و درآمد آینده آنها تنظیم می‌شود. وی در خصوص تدبیر دولت در بخش مسکن اظهار کرد: دولت با اختصاص وام بالاتر از 30 میلیون تومان برای متقاضیان مسکن برای شکوفایی و مهار رکود تلاش کرده است. وی گفت: این در حالی است که در کشورهای پیشرفته افراد با پرداخت 10 درصد نقد و مابقی اقساط صاحب منزل می‌شوند اما در ایران تنها کالایی که نقدی باید خرید، مسکن است. مزجی با اشاره به اینکه دولت باید بستری را آماده کند که مردم بتوانند با پرداخت مبلغ اندک نقد و مابقی به صورت اقساط صاحب مسکن شوند، گفت: در ایران به دلیل ناتوانی مسکن‌ساز معاملات مسکن به صورت نقدی صورت می‌گیرد.

وی معاملات مسکن در سال 1392 را 600 میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: اگر زمینه‌یی فراهم شود که خود تولید‌کننده مسکن بتواند مسکن را به صورت نقد و نسیه بفروشد مسلما مردم توان خرید را خواهند داشت و این رکود از بین می‌رود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر