حوالی تعاون

۱۳۹۴/۰۹/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۳۵۰۴

تقسیط و بخشودگی جرایم شرکت‌های تعاونی

یکی از مشوق‌های دولت برای تعاونی‌ها علاوه بر معافیت بخشی از بیمه‌ کارمندان، معافیت‌های مالیاتی است. با پیگیری‌های اتاق تعاون ایران علاوه بر این معافیت‌ها بخشی از مالیات جرایم مالیاتی نیز بخشوده یا تقسیط شد. شرکت‌های تعاونی طی بخشنامه صادر شده می‌توانند جرایم مالیاتی خود را تقسیط کرده یا در صورت رعایت مقررات از بخشودگی برخوردار شوند. نامه ابلاغی از سوی اداره کل مالیاتی استان‌ها مبنی بر بخشودگی و تقسیط مالیاتی شرکت‌های تعاونی توسط علیرضا طاری‌بخش، معاون سازمان مالیاتی صادر شده‌ است. وی در این نامه آورده است؛ «با عنایت به دستور وزیر امور اقتصاد و دارایی‌ها مقتضی است ترتیبی اتخاد شود که در صورت رعایت مقررات توسط شرکت‌های تعاونی حداکثر مساعدت قانونی درخصوص تقسیط و بخشودگی بخشی از جرایم معمول شود.»


گام نخست همکاری گسترده بین تعاونی‌ها

در راستای توانمندسازی بخش تعاون به ویژه در مناطق روستایی و اهتمام در انجام فعالیت‌های مشترک برای رونق‌بخشی به تعاونی‌ها تفاهمنامه همکاری بین اتاق تعاون زنجان و سازمان تعاون روستایی استان منعقد شد. با امضای این تفاهمنامه گام نخست همکاری گسترده برای یکپارچه‌سازی تعاونی‌ها آغاز شد و در این مسیر تقویت بخش تعاون و اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی از طریق تدوین برنامه‌های عملیاتی در چارچوب سیاست‌های اجرایی‌بخش و استفاده از ظرفیت‌های شبکه‌یی در رساندن محصولات تولیدی تعاونی‌ها به بازارهای هدف و تامین نیاز واحدهای فروشگاهی شبکه‌یی و ایجاد ارتباط بین واحدهای تعاونی روستایی و سایر تعاونی‌های مشمول قانون تعاون با هدف تنظیم بازار، انجام تمهیدات لازم برای ایجاد بورس محصولات تولیدی شبکه تعاونی‌های روستایی و انتخاب استان زنجان به عنوان استان معین به لحاظ مزیت‌های موجود امکان‌پذیر شد.

محمود نوری، رییس سازمان تعاون روستایی استان زنجان با امضای این تفاهمنامه اظهار کرد: در همکاری با اتاق تعاون استان زنجان تلاش می‌کنیم ضمن شناسایی بیشتر بازارهای هدف برای محصولات تولیدی برای تسهیل و روان‌سازی عرضه محصولات خریداری شده به صورت تضمینی و توافقی جهت تجاری‌سازی تمامی محصولات تولیدی با برند اختصاصی تعاونی روستایی برای بازارهای هدف، اقدامات عملیاتی را صورت داده و گستره فعالیت را افزایش دهیم. رضا سواری، رییس اتاق تعاون استان زنجان نیز گفت: طبق تفاهمی که انجام شده، قرار است تمام داشته‌هایمان در حوزه کشاورزی و سایر مجموعه‌هایی که می‌تواند به امر ارتقای توانایی تولید و عرضه محصولات کشاورزی کمک کنند به میدان بیاوریم و بخش تعاون امروز با امضای این تفاهمنامه گام نخست عملیات و یکپارچه‌سازی و گسترش فعالیت‌های خود را آغاز کرد و امیدواریم با مساعدت و همیاری مدیران ارشد استان، اقتصاد تعاونی را در استان زنجان توسعه دهیم. با مشارکت سازمان تعاون روستایی استان در نظر داریم نسبت به ایجاد انبارهای چند منظوره و سازماندهی اماکن ذخیره‌سازی محصولات کشاورزی، اقداماتی انجام داده و با برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی متناسب با نیاز تعاونگران، تولیدات کشاورزی را اقتصادی و بهینه‌سازی کنیم. در اجرای تفاهمنامه، اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی، اتاق تعاون و اتحادیه‌های تعاون روستایی با همدیگر همکاری مستقیم خواهند داشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر