دریچه تجارت

۱۳۹۴/۰۹/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۳۴۹۰

استقرار 21 رایزن بازرگانی

در کشورهای مختلف

هر چند که تاکنون در اعزام رایزنان بازرگانی چندان موفق عمل نشده اما 21رایزن ایرانی به محل خدمت‌شان اعزام شده‌اند و قرار است طبق دستور وزیر تجارت، اعزام رایزنان بازرگانی به کشورهای اروپایی نیز تسریع شود که در این زمینه سازمان توسعه تجارت شرایطی برای انتخاب رایزنان بازرگانی اعلام کرده است. در این زمینه رضاعباسقلی، مدیرکل دفتر امور نمایندگی‌های سازمان توسعه تجارت ایران گفت: براساس دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت و با توجه به شرایط پساتحریم، بازشدن فضای سیاسی و تجاری و امکان بالا بردن مبادلات تجاری با کشورهای اروپایی، اعزام رایزنان به این کشورها درحال انجام است.


کاهش 15 درصدی صادرات کشور

ایسنا رییس کنفدراسیون صادرات به تشریح آخرین وضعیت صادرات در بخش‌های مختلف در سال جاری پرداخت و از رشد منفی 15.1درصدی کلی صادرات و افت 44درصدی صادرات در بخش صنعت و معدن در هفت ماه ابتدایی امسال خبر داد. محمد لاهوتی گفت: مهم‌ترین دلیل کاهش صادرات به کاهش قیمت نفت و تاثیر 40درصدی آن بر میعانات گازی برمی‌گردد. به گفته رییس کنفدراسیون صادرات، موارد و موضوعات دیگری ازجمله طولانی شدن تصمیم‌گیری درخصوص برجام و حالت انتظاری که در جامعه به وجود آمد همگی باعث کاهش صادرات شد. وی هم گفت: واردات در این مدت با کاهش 21.1درصدی همراه شده و از آنجا که بیش از 80درصد واردات ایران کالاهای واسطه‌یی تولید است این اتفاق نشان‌دهنده کاهش تولید داخل است.


قاچاق طلا از 5 کشور به ایران

ایسنا رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا گفت: واردات مصنوعات طلا به کشور ممنوع است اما اکنون از پنج کشور ترکیه، تایلند، هند، هنگ‌کنگ و ایتالیا، مصنوعات طلا به صورت قاچاق وارد می‌شود. عبادالله محمدولی افزود: اگر بتوانیم فقط پنج درصد از گردش اقتصادی طلا و جواهر را در دنیا به خود اختصاص دهیم، سالانه می‌توانیم حدود 18میلیارد دلار کمک ارزی به کشور داشته باشیم.


حذف ۶۷ ردیف کالایی از دریافت ارز مبادله‌ای

مهر لیست جدید کالاهای حذف شده از دریافت ارز مبادلاتی اعلام شد. مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک طی بخشنامه‌یی جزییات حذف ۶۷ ردیف تعرفه از دریافت ارز مبادلاتی را اعلام کرد. در این بخشنامه آمده است:«به پیوست تصویر نامه ۱۶۰۲۹/۲۱۰/۹۴ مورخ ۱۸/۳/94 دفتر مقررات صادرات و واردات ارسال و بدین وسیله اعلام می‌دارد براساس مفاد نامه فوق از این پس اختصاص ارز مبادله‌یی به هر میزان برای واردات کالای جداول پیوست شامل ۶۷ ردیف تعرفه به شرح مندرج در جدول پیوست ممنوع و تاکید می‌شود، واردات کالای تعرفه‌های موصوف به هیچ عنوان قابلیت استفاده از ارز سیستم بانکی را ندارد و ثبت سفارش آنها نیز صرفا از محل ارز متقاضی امکان‌پذیر است. خواهشمند است، دستور فرمایید براساس مفاد نامه فوق‌الذکر و رعایت سایر مقررات و اقدام شود.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر