اخبار

۱۳۹۴/۰۹/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۳۴۸۵

بحران در انتظار بازار مسکن

مدیر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی نسبت به بحرانی شدن اوضاع بازار مسکن با تداوم کاهش صدور پروانه‌های ساختمانی هشدار داد.

علی چگنی گفت: کاهش صدور پروانه‌های ساختمانی باعث بی‌تعادلی در بخش عرضه و تقاضا و بحرانی شدن بازار مسکن می‌شود.

به گزارش مهر، مدیر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی افزود: حوزه اقتصاد کشور از کمبود و نبود تقاضای واقعی در مسکن رنج می‌برد که ورود تسهیلات به بخش مسکن کمک شایانی به این بخش می‌کند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی جهش قیمتی در بخش مسکن نداریم، تصریح کرد: در یکی دو سال اخیر شاهد کاهش صدور پروانه‌های ساختمانی بودیم که این موضوع در آینده نزدیک محدودیت‌های عمده‌یی در بخش عرضه و تقاضا را به دنبال دارد که شرایط مسکن در آینده با دشواری روبه‌رو می‌شود.

چگنی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی در تلاش است تا با تشویق سازندگان به تولید مسکن، رکود در این بخش را پایان دهد.

مدیر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: صندوق پس‌انداز مسکن یکم، وام بافت فرسوده و وام خرید و تولید ازجمله اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای خروج از رکود در بخش مسکن است.


بهره‌برداری از 8 طرح بنیاد برکت در چهارمحال

8 طرح توانمند‌سازی اقتصادی، زیربنایی و فرهنگی بنیاد برکت در استان چهارمحال و بختیاری و با حضور رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، مسوولان بنیاد و مقامات محلی به بهره‌برداری می‌رسد.

این طرح‌ها ‌شامل توانمندسازی اقتصادی و کارآفرینی، ‌چهار طرح زیربنایی و یک حوزه علمیه با حجم سرمایه‌گذاری 310میلیارد ریال است. سه شرکت شهد زاگرس جهان‌بین، شرکت کاسپین پلیمرسپاهان همچنین شرکت نشاسته سپیدان زرین ازجمله این طرح‌ها هستند. همچنین 5 پروژه زیربنایی و فرهنگی شامل دوپل، دو ایل راه عشایری،

حوزه علمیه تلورد، ایل راه‌های تلخندان به سه جو و جیرون به لم لمی در مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری به طور همزمان انجام می‌شود. حجم سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها که با محوریت کارآفرینی و اشتغالزایی در راستای توانمندسازی اقتصادی مناطق محروم و اقتصاد مقاومتی هدف‌گذاری شده است بالغ بر264میلیارد ریال است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر