برخورد اسفناک جمهوری‌خواهان پس از حملات پاریس

۱۳۹۴/۰۹/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۳۴۶۰


اکونومیست

پاریس - چطور مبارزه کنیم

حمله داعش به پاریس حمله‌یی به لذت‌های پاک زندگی بود. می‌توانست در هر شهر بزرگی رخ دهد. می‌توانست برای شما رخ دهد. دسترسی مرگبار داعش حالا بسیار فراتر از پایگاهش در سوریه و عراق رفته. این گروه در سراسر خاورمیانه و آفریقا مرگ را پخش کرده. نبرد با داعش باید همه‌جانبه باشد. قدم اول آن هم شناختن دشمن است.


اقتصاد ایرلند - دارد پررونق‌تر می‌شود

نوسان بخت‌های اقتصادی ایرلند از بیشتر کشورها بیشتر بوده؛ تنها به لقب‌هایی که به این کشور دادند نگاه کنید. همین روزنامه سال1988 آن را «فقیرترین ثروتمندان» خوانده بود. تا دهه1990، به ببر سلتی و پاسخ اروپا به اقتصادهای به سرعت رشدکننده آسیا بدل شد. حالا بازیابی سریع بعد از بحران اقتصادی باعث شده ایرلند عنوانی جدید داشته باشد؛ ققنوس سلتی. اما مشکل سیاست پولی تک‌سایز که در هر شرایطی اجرایی می‌شود، دوباره به محدوده یورو بازگشته است.


اینترنت اشیا‌ی صنعتی - یادگیری ماشینی

در گذشته بهترین تولیدکنندگان، شرکت‌هایی بودند که بهترین ویدجت‌ها را می‌ساختند. دیگر این‌طور نیست. درحالی که «اینترنت اشیا» دارد در کارخانه‌ها هم پخش می‌شود، محصولات در بسته‌هایی پیچیده می‌شوند که بیش از همیشه سنسور دارند و به اینترنت متصل هستند. این مساله دارد سازندگی و پیش‌فرض ذهنی که شرکت‌ها برای موفق شدن به آن نیاز دارند را تغییر می‌دهد. تولیدکنندگان باید یاد بگیرند تا بیشتر شبیه شرکت‌های تکنولوژیکی رفتار کنند.


تروریسم، مهاجران و 2016 - زشت‌ترین زمان

سال آینده وقتی جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها هر یک کاندیدای ریاست‌جمهوری خود را انتخاب کنند، این امکان وجود دارد که رای‌دهندگان شاهد بحثی جدی درباره امنیت ملی خصوصا نحوه مبارزه با تندروهای داعش باشند. اما افسوس که فعلا، حملات پاریس باعث شد بحثی که از قبل هم زشت بود، بیشتر و بیشتر در مسیر تهمت‌زنی دو حزبی، داد و بیداد بیهوده و ایجاد ترس پیش برود. پاسخ‌های بسیاری از فرمانداران ایالتی و کاندیداهای ریاست‌جمهوری حزب جمهوری‌خواه تا اینجای کار اسفناک بوده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر