5 وزیر به مجلس می‌روند

۱۳۹۳/۰۶/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۳۴۲

مجلس در حالی پس از یک ماه تعطیلات تابستانی، امروز کار خود را آغاز می‌کند که 5 وزیر در همین نخستین هفته کاری میهمان بهارستان خواهند بود.

در حالی که هنوز محمدعلی نجفی در حال سپری کردن دوره سرپرستی خود در وزارت علوم است، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس او را برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان احضار کرد. ارایه گزارشی در مورد برنامه‌های آموزش عالی در آغاز سال تحصیلی جدید بهانه حضور نجفی در میان اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس است. دعوت از نجفی تنها دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در هفته جاری نیست؛ حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی پیش از سرپرست وزارت علوم به کمیسیون می‌آید تا کمیت و کیفیت پذیرش دانشجو در مقطع دکترا را با اعضای کمیسیون به بررسی بنشینند.

پیش‌تر زارعی یکی از اعضای این کمیسیون از پذیرش 11هزار دانشجوی دکترا در دانشگاه آزاد بدون ایجاد ظرفیت‌های لازم در این دانشگاه را مورد انتقاد قرار داده بود. قاسم جعفری یکی دیگر از اعضای کمیسیون آموزش مجلس، گفت: سوال نمایندگان مجلس از رییس دانشگاه آزاد در خصوص افزایش ظرفیت دکتراست ولی در رابطه با افزایش شهریه‌ها نیز از وی سوال خواهد شد.

البته چون امور جاری و درآمد دانشگاه آزاد از شهریه‌ها تامین می‌شود افزایش شهریه‌ها از دو جهت بررسی می‌شود اول اینکه آیا افزایش شهریه‌ها طبق عرفی که وجود داشته افزایش یافته و دوم با توجه به اینکه شهریه‌های ثابت هم افزایش داشته سوالاتی را برای نمایندگان ایجاد کرده که میرزاده باید توضیحاتی در این رابطه بدهد. او اضافه کرد: در جلسه یک‌شنبه درباره مباحث مختلفی بحث و بررسی می‌شود. اخیرا خبرهایی شنیده شده که دانشجویان در زمان ثبت‌نام وقتی به سایت مراجعه می‌کنند از آنها مبالغی برای اسکن و مسایلی اینچنینی تقاضا می‌شود که این مساله نیز باید بررسی شود.

محمود علوی وزیر اطلاعات نیز سومین وزیری است که امروز در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حضور می‌یابد تا در مورد برخی تایید صلاحیت‌ها احتمالا در حوزه مدیریت وزارت علوم و نیز اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها توضیح دهد.

حمیدرضا فانی وزیر آموزش و پرورش نیز که این روزها زمزمه‌های استیضاح او از سوی برخی نمایندگان مجلس به گوش می‌رسد، آخرین وزیری است که روز سه‌شنبه برای بررسی مشکلات و ارایه راه‌حل‌ها برای سال تحصیلی جدید به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌رود. مردان اقتصادی کابینه روحانی نیز در نخستین هفته فعالیت کمیسیون‌های تخصصی پس از تعطیلات تابستانی در بهارستان حاضر می‌شوند. محمد‌رضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت روز سه‌شنبه برای پاسخگویی به سوال‌های 8 نماینده به کمیسیون صنایع و معادن حضور می‌یابد. همچنین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری نیز این هفته میهمان کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس است تا به سوال سه نماینده پاسخ دهد.

از آن سو نیز عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور نیز که این روزها وزارت تحت امر او موضع‌گیری‌های فراوانی در مورد حضور خیابانی نیروهای انصار حزب‌الله در خیابان‌ها به بهانه امر به معروف و نهی از منکر داشته، برای پاسخگویی به سوال 10نماینده به کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس می‌رود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر