کیوسک جهانی نفت

۱۳۹۴/۰۹/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۳۴۰۴

پایگاه اینترنتی تلویزیون سی‌ان‌بی‌سی در گزارشی با عنوان «حمله پاریس چه معنایی برای قیمت نفت دارد» نوشته است پس از حمله‌یی که روز جمعه در پاریس رخ داد، روز دوشنبه بهای نفت که به کمترین میزان خود در دو ماه و نیم گذشته رسیده بود دوباره در مسیر صعود قرار گرفت.


خبرگزاری رویترز در گزارشی با عنوان«افزایش قیمت نفت به دنبال کاهش تنش‌های حمله پاریس» نوشته است روز دوشنبه بهای نفت پس از کاهشی که هفته پیش تجربه کرده بود دوباره روندی صعودی را در پیش گرفت. به دنبال پذیرش حمله پاریس از سوی داعش، فرانسه حمله‌یی هوایی به سوریه داشت. روز دوشنبه نیز ایالات متحده امریکا و روسیه برای اتحادی علیه گروه داعش فراخوانده شدند.


پایگاه خبری بیزنس‌ اینسایدر در گزارشی با عنوان «حمله پاریس قیمت نفت را تحت فشار می‌گذارد» نوشته است که قیمت نفت در درازمدت تحت فشار قرار خواهد گرفت. بازارها متناسب با شدت جزییات و محدودیت‌هایی که برای فرانسه و سایر نقاط اروپا ایجاد می‌شود به این مساله واکنش نشان خواهند داد. حمزه خان تحلیلگر مسائل انرژی عنوان کرده است که اکنون اتحاد غرب، میدان‌های نفتی داعش را هدف قرار خواهد داد.


پایگاه خبری ایندیپندنت در گزارشی با عنوان «حمله پاریس: افزایش قیمت نفت و گاز به دنبال جست‌وجوی سرمایه‌گذاران برای کالایی امن» نوشته است بسیاری از تحلیلگران بلافاصله پس از حمله پاریس گفته بودند که قیمت نفت و سایر کالاها به دلیل تهدید تروریسم و کاهش تقاضا دچار اختلال خواهد شد. اما قیمت‌ها در حال افزایش است چرا که سرمایه‌گذاران به دنبال کالاهایی مانند نفت و طلا هستند زیرا آن را کالایی امن برای سرمایه‌گذاری می‌دانند.


روزنامه انگلیسی‌زبان اکونومیک‌تایمز در گزارشی با عنوان «عدم قطعیت اقتصادی: سنگینی مازاد عرضه نفت پس از حمله پاریس» نوشته است حمله پاریس نقش کم و کوتاه‌مدتی را در کاهش بهای نفت داشته است. بازیگر اصلی در بازار نفت همچنان تولیدکنندگان بزرگ و نفت شیل هستند که با مازاد عرضه‌یی که در بازار نفت ایجاد کرده‌اند باعث کاهش شدید قیمت نفت شده‌اند. جمعه گذشته شرکت بیکر هیوز برای نخستین‌بار پس از گذشت 11 هفته اعلام کرده است که تعداد چاه‌های نفتی در ایالات متحده امریکا افزایش پیدا کرده است. این مساله نشان می‌دهد که مازاد عرضه نفت در آینده در بازار نفت ادامه خواهد داشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر