اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۴/۰۹/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۳۳۹۷

معاونت اقتصادی رتبه نخست نظام آراستگی و بهره‌وری را کسب کرد

مشهد سالاری- به نقل از روابط عمومی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد؛ سیدحامد حسینی در حاشیه نمایشگاه مسکن، انبوه‌سازان و فرصت‌های سرمایه‌گذاری بیان کرد: طبق بررسی‌ها و اعلام شهرداری مشهد در میان سازمان‌ها و معاونت‌های شهرداری مشهد، معاونت اقتصادی موفق به کسب رتبه نخست نظام آراستگی و بهره‌وری شده است.

وی با بیان اینکه بهره‌وری کلید واژه مهم رشد اقتصادی در دنیا است اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سیاست مقاومتی و در اجرای برنامه چشم‌انداز سال 1404 به موضوع بهره‌وری تاکید داشتند لذا پیشنهاد شد که به کسانی که سیاست‌های فوق را خوب اجرا کنند نشان «اقتصاد مقاومتی» داده شود و ما نیز این پیشنهاد را در شهرداری مشهد

عنوان کردیم.

مدیر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور اقتصادی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد تصریح کرد: در قانون ماده 79 برنامه پنجم توسعه به سهم بهره‌وری تاکید شده است و حتی در پایان برنامه پنج ساله پنجم توسعه سهم بهره‌وری در رشد اقتصادی را یک‌سوم پیش‌بینی کردند.

وی با تعریف بهره‌وری که به ارتقای کمی و کیفی محصول با هزینه بهینه در بخش تولیدی و خدماتی گفته می‌شود، ادامه داد: معیارهایی از جمله سیستم مدیریت کیفیت، بخش فرایند‌های استاندارد شده کار و نظام آراستگی که برگرفته از تئوری ژاپنی 5S است برای افزایش بهره‌وری وجود دارد. حسینی حوزه کاری مدیریت برنامه‌ریزی را شامل برنامه‌ریزی، تدوین بودجه‌های سالانه و کنترل عملکرد در جهت تحقق بودجه دانسته و اظهار کرد: این حوزه برای افزایش بهره‌وری، از نتایج مطالعات و پژوهش‌های اقتصادی که عموما پژوهش‌های کاربردی است حداکثر استفاده را می‌کند.

وی با اشاره به نقش نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری گفت: شهرداری به دنبال شناسایی و تعریف این فرصت‌ها است تا بسته‌های اقتصادی سودآوری را برای سرمایه‌گذاران فراهم کند. مدیر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور اقتصادی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد یادآور شد: شهرداری در پی افزایش رونق کسب و کار و فراهم آوردن شرایطی برای رساندن سود کلان به سرمایه‌گذاران به ویژه افرادی است که به صورت خرد سرمایه‌گذاری می‌کنند.


برگزاری مراسم قرعه‌کشی جوایز جشنواره وصول مطالبات همراه اول در استان مرکزی

اراک مراسم قرعه‌کشی مرحله اول جوایز جشنواره وصول مطالبات همراه اول در استان مرکزی در محل سالن جلسات ساختمان شماره (1) مخابرات استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومی شرکت مخابرات استان مرکزی با حضور آقای فراهانی، عضو هیات مدیره، مهندس سجادی معاون تجاری و نمایندگان بازرسی و حراست مخابرات استان مرکزی و جمعی از نمایندگان رسانه‌های جمعی استان برندگان جوایز مرحله اول قرعه‌کشی جوایز وصول مطالبات همراه اول در استان مرکزی مشخص گردیدند.

برپایه این گزارش مشترکینی که در موعد مقرر نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کرده‌اند و همچنین مشترکین بدهکاری که نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام نموده‌اند در این قرعه‌کشی شرکت داده شده‌اند. گفتنی است جشنواره وصول مطالبات از 1/6/1394 آغاز شده است و تا تاریخ 29/12/1394 ادامه دارد و جوایز این جشنواره تبلت، گوشی هوشمند، هدایای یک میلیون ریالی و کارت هدیه 500هزار ریالی است که به‌صورت هر دو ماه یک‌بار از طریق قرعه‌کشی

مشخص می‌گردند.


تمام محورهای استان مرکزی باز و ترافیک روان و عادی است

اراک معاون راهسازی اداره ‌کل راه‌وشهرسازی استان مرکزی گفت: در حال حاضر تمام محورهای استان باز بوده و ترافیک روان و عادی در سطح جاده‌های استان گزارش شده است.

علی زندی‌فر اظهار کرد: باوجود تداوم بارندگی‌ها و لغزندگی محورها، خوشبختانه تمام محورهای استان باز بوده و ترافیک عادی و روان در جاده‌ها برقرار است. وی تصریح کرد: از رانندگان عزیز درخواست داریم باتوجه به لغزندگی جاده‌ها با سرعت مطمئنه رانندگی و فاصله را رعایت کرده و به علائم و قوانین راهنمایی و رانندگی توجه ویژه داشته باشند.

معاون راهسازی اداره‌ کل راه‌و‌شهرسازی استان مرکزی از آماده‌باش کامل راهداران استان خبر داد و خاطرنشان کرد: تمام راهداران در راهدارخانه‌های استان مستقر بوده و در حالت آماده‌باش هستند تا در صورت نیاز خدمات لازم را به مسافران ارائه دهند.

زندی‌فر تبین کرد: از ساعات پایانی شب و به‌دلیل احتمال بارش نم‌نم برف تیم‌های راهداری در سطح محورهای استان افزایش خواهند یافت.

وی، توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی و حرکت با سرعت مطمئنه را موجب جلوگیری از تصادفات دلخراش رانندگی عنوان کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر