اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۴/۰۸/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۳۳۶۰

قدردانی نماینده اردبیل درمجلس شورای اسلامی از بنیاد مسکن استان

اردبیل جلسه‌یی با حضور کمال پیرموذن نماینده اردبیل، نیر، سرعین و نمین درمجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام یاور مرادی امام جمعه عنبران، مهندس طوبی مدیرکل امور روستایی استان، مهندس فرهاد سبحانی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل، آقای خالدی بخشدار عنبران، مهندس علی جهانگیری مدیر بنیاد مسکن شهرستان نمین و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در محل بخشداری عنبران تشکیل شد. نماینده اردبیل، نیر، سرعین و نمین از عملکرد این بنیاد در سطح استان و شهرستان نمین به خصوص بخش عنبران قدردانی کرد و با نیک ارزیابی کردن عملکرد این بنیاد به خصوص در بحث اجرای طرح ویژه بهسازی و بازسازی واحدهای مسکونی، تهیه و اجرای طرح هادی روستایی و حمایت از محرومان به عناوین مختلف، بنیاد مسکن را بازوی توانمند انقلاب و نظام مقدس بیان کرد و گفت: با وجود محدودیت فصل کاری و با توجه به زودرس بودن فصل سرمای امسال، مسوولان تلاشگر و خادمان نظام دراین بخش و شهرستان نمین همچنان در خدمت مردم شریف، تامین نیازهای ضروری آنان و نظام‌مندی برنامه‌ها هستند. وی اجرای طرح هادی در روستاهای عنبران و بافت باارزش عنبران علیا را بخش بارز این تلاش‌ها و خدمات ارائه شده به مردم اعلام کرد. حاج‌آقا مرادی هم ضمن قدردانی از خدمات انجام یافته، اهمیت این تلاش‌ها را نوعی جهاد ودرجهت تحقق اهداف عالیه نظام اعلام کرد و افزود: البته لیاقت و ارزش مردم شریف بیش از این خدمات و ارائه فعالیت‌هایی است که صورت گرفته، لیکن بنیاد مسکن با اقدام مناسب و تهیه و اجرای طرح هادی، نظارت بر ساخت‌وسازها، هماهنگی بانک‌های عامل برای اعطای تسهیلات بانکی مناسب با هدف حمایت از ساخت واحدهای مقاوم و اجرای بافت با ارزش روستای عنبران علیا وظیفه الهی ـ قانونی خود را تا حد قابل تقدیر به عمل آورده است.


گسترش روابط تجاری ایران - تایلند در پساتحریم

تهران با گسترش روابط بین‌المللی ایران پس از امضای توافقنامه با 5قدرت جهانی کشورهای زیادی با اعزام هیات‌های مختلف در ماه‌های گذشته جهت تحکیم روابط سیاسی و اقتصادی گام‌های ویژه‌یی برداشتند. یکی از مهم‌ترین اهداف اکثر این کشورها توسعه اقتصادی با ایران است. موقعیت جغرافیایی ایران باعث شده ایران بتواند به عنوان یکی از کشورهای مهم خاورمیانه و حتی به عنوان درگاهی برای ورود به بازار کشورهای CIS در نظر گرفته شود. گسترش روابط اقتصادی با ایران قطعا در آینده باعث ورود کالاهای کشورهای آسیای شرقی با سرعت بیشتری به محدوده CIS خواهد شد. این‌بار تایلندی‌ها با برنامه‌ریزی گسترده آغازگر توسعه اقتصادی با ایران هستند. معاون وزیر بازرگانی کشور تایلند در راس هیاتی 75 نفره متشکل از 59 شرکت خصوصی با امید صادرات کالاهای تایلند به ایران و کشورهای همسایه پا به خاک ایران گذاشته است تا ضمن برنامه‌ریزی برای خرید نفت و گاز از جمهوری اسلامی ایران پتانسیل‌های موجود در کشور را نیز از نزدیک بررسی کند. تایلندی‌ها در این سفر ضمن تاکید بر علاقه‌مندی جهت خرید نفت، گاز و محصولات نفتی به‌دنبال صادرات برخی کالاهایی هستند که ایران در آنها وارد‌کننده 100 درصد محسوب می‌شود. این کشور کوچک شرق آسیا به‌واسطه شرایط آب و هوایی ویژه نخستین و بزرگ‌ترین تولید‌کننده کائوچو طبیعی و لاتکس دنیاست. محصول لاتکس استفاده گسترده‌یی در تولید دستکش‌های صنعتی، خانگی، پزشکی و سایر موارد دارد. متاسفانه به‌دلیل شرایط آب و هوایی ایران این ماده در کشور ما قابل تولید نیست. در دوره تحریم این دو ماده اولیه از طریق مالزی، اندونزی، چین و هند به ایران صادر می‌شدند که تمام این کشورها بخشی از واردات کائوچو و لاتکس خود را از تایلند انجام داده و اقدام به صادرات به ایران می‌کردند. تایلند بر این باور است با حذف واسطه‌ها می‌تواند مواد اولیه تولید تایر را با قیمت تمام شده بهتر به ایران صادر کرده و به عنوان شریک پایدار همکاری طولانی مدتی با ایران داشته باشد. هیات خصوصی کشور تایلند متشکل از شرکت‌های فعال در حوزه‌های مواد غذایی، لوازم و قطعات خودرو، محصولات ساختمانی، پوشاک، محصولات وابسته به کائوچو، لاتکس و مواد شیمیایی است. دوشنبه دوم آذرماه نشست مشترک بازرگانان دو کشور در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با حضور مقامات دو کشور و بخش خصوصی برگزار خواهد شد.


مراسم تودیع و معارفه رییس دانشکده پرستاری مامایی برگزار شد

مازندران دکتر قاسم جان‌بابایی، رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مراسم تودیع و معارفه رییس دانشکده پرستاری مامایی با بیان این مطلب که دانشگاه علوم پزشکی مازندران به عنوان دبیرخانه قطب شمال کشور انتخاب شده است، افزود: گام‌های بلندی در راستای ارتقای کیفیت آموزش در سطوح مختلف در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برداشته شده که زمینه تولید و انتقال دانش را در حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان فراهم آورده است. گفتنی است، مراسم تودیع آقای دکتر جنتی و معارفه خانم دکتر خانی به عنوان رییس جدید دانشکده پرستاری مامایی نسیبه ساری با حضور دکتر قاسم جان‌بابایی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دکتر رضایی معاون آموزشی، دکتر پنبه‌چی معاون توسعه مدیریت و منابع و دکتر عنایتی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، دکتر سلطان تویه مشاور و مسوول روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه و جمعی از مسوولان و کارکنان دانشکده پرستاری مامایی دانشکده نسیبه ساری برگزار شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر