شهرستان‌ها

۱۳۹۴/۰۸/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۳۳۵۹

در بیمارستان رضوی مطرح شد

دو سوم سرطان‌ها قابل درمان هستند

مشهد دکتر «حمیدرضا جاویدی» در کارگاه آموزشی «چگونه به جنگ سرطان برویم؟» گفت: درحال حاضر دوسوم سرطان‌ها قابل درمان هستند و افراد می‌توانند پس از درمان به زندگی عادی خود برگردند. دکتر جاویدی یکی از گام‌های مثبت برای مبارزه با سرطان را تشخیص و پیشگیری زود هنگام آن عنوان کرد و گفت: عوامل محیطی و سبک زندگی در بروز انواع سرطان نقش بارزی دارند و با اصلاح آن می‌توان از بروز بسیاری از سرطان‌ها پیشگیری کرد. وی با بیان اینکه ظرف 15تا 20سال آینده موارد ابتلا به سرطان بر اثر تغییر سبک زندگی 2برابر می‌شود، افزود: درحال حاضر 90هزار مورد جدید از سرطان‌ها در ایران به ثبت رسیده که 45هزار مورد آن به مرگ و میر منجر شده است.

جاویدی با اشاره به اینکه درحال حاضر افزون بر 100نوع سرطان تشخیص داده شده است، تصریح کرد: سرطان به گروهی از بیماری‌ها اطلاق می‌شود که سلول‌های غیرطبیعی به صورت بی‌رویه و خارج از کنترل رشد یافته و می‌توانند بافت‌های مجاور را درگیر کنند. وی با اشاره به انواع خوش خیم و بد خیم تومور عنوان کرد: تومورهای خوش خیم، سرطانی نیستند و به ندرت زندگی بیمار را تهدید می‌کنند و غالبا بعد از جراحی و خارج کردن عود نمی‌کنند. جاویدی تاکید کرد: مصرف ژل و بوتاکس به جهت اینکه تاثیرات آن بر بدن هنوز مشخص نیست احتمال ابتلا به سرطان را در آینده برای افرادی که از این مواد زیاد مصرف می‌کنند، افزایش می‌دهد. وی مرکز پیشرفته سرطان «مهر رضوی» را یکی از مراکز سرطان‌شناسی مطابق استانداردهای بین‌المللی ذکر کرد و گفت: امیدواریم از طریق این مرکز بتوانیم ایده‌های جدید جهانی را برای درمان و تشخیص زود هنگام سرطان وارد کشور کنیم و کمک موثری در کاهش هزینه‌های بیماران انجام دهیم.


130کشته در جاده‌های استان اردبیل

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل از کشته شدن 130نفر از هموطنان ما در جاده‌های استان اردبیل خبر داد.

بهزاد ولیزاده در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها در اردبیل اظهار کرد: طی 7ماهه سال جاری در استان اردبیل تعداد 130نفر از هموطنان ما جانشان را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 14.5درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی افزود: بیشترین میزان مرگ و میر در 7ماهه سال 94 در حوزه برون‌شهری با 91 مورد بوده و پس از آن به ترتیب حوزه‌های درون شهری با 23 نفر و راه‌های روستایی با 16نفر قرار گرفته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل در ادامه با اشاره به آمار مصدومان ناشی از تصادفات طی 7ماهه سال 94 ادامه داد: در این مدت تعداد 2هزار و 870 نفر مصدوم شده‌اند که از این تعداد یک ‌هزار و 957نفر مرد و 913 نفر زن بودند.

ولیزاده بیان کرد: در مهر ماه سال جاری تعداد فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی 16 نفر بودند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 18نفر بود، 11.12درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی در پایان یادآور شد: آمار فوتی‌های اعلامی مربوط به مهر ماه با توجه به اینکه ممکن است برخی از مصدومان تصادفات رانندگی در مراکز درمانی یا بیمارستانی خارج از استان فوت شده باشند پس از تجمیع آمار کشوری ممکن است تغییرات جزیی پیدا کند.


برگزاری درس اخلاق در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی

مشهد به مناسبت ولادت با سعادت حضرت امام موسی کاظم(ع) درس اخلاق با سخنرانی حضرت آیت‌الله عالمی، نماینده ولی فقیه و عضو مجلس خبرگان رهبری در روز بیست و هشتم آبان ماه در محل نمازخانه سازمان برگزار شد. در این جلسه نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و عضو مجلس خبرگان رهبری طی سخنانی اظهار کرد: علی بن یقطین با موافقت امام کاظم علیه‌السلام وزارت هارون را پذیرفت. او حتی بعدها چندین بار خواست استعفا بدهد ولی امام او را از این تصمیم منصرف کرد. هدف امام از تشویق علی به تصدی این منصب حفظ جان و مال و حقوق شیعیان و کمک به نهضت سرّی آنان بود.

حضرت آیت‌الله عالمی، نماینده ولی فقیه و عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امام کاظم علیه‌السلام به وی فرمود: یک چیز را تضمین کن تا سه چیز را برای تو تضمین کنم. علی پرسید: آنها کدامند؟ امام فرمود: سه چیزی که برای تو تضمین می‌کنم. این است که هرگز با شمشیر (دشمن) کشته نشوی، هرگز تهیدست نگردی و هیچ‌وقت زندانی نشوی.


آمادگی حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران برای انتقال زائران اربعین حسینی

طی جلسه‌یی با حضور مسوولان حمل‌ونقل و پایانه‌ها، نماینده بعثه مقام معظم رهبری، نماینده سازمان حج و زیارت، نماینده سپاه کربلا و روسای انجمن‌های صنفی حمل‌ونقل مسافر آمادگی حمل‌ونقل جاده‌یی مازندران برای انتقال زائران اربعین حسینی تشریح شد. در این جلسه علی نصیری، معاون حمل‌ونقل، اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان مازندران اظهار داشت: برای برنامه‌ریزی نیاز به اطلاعات و آمار صحیح داریم تا بتوانیم به صورت واقعی برنامه‌ریزی کرده و زائران را به صورت کاروانی به تفکیک شهرهای استان دسته‌بندی کرد تا وسایل نقلیه بر اساس نیاز هر شهر تخصیص یابد.

در ادامه این جلسه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین یوسف‌پور، نماینده بعثه مقام معظم رهبری گفت: اربعین حسینی جایگاه خاصی در بین مسلمین به خصوص شیعیان دارد لذا بعثه مقام معظم رهبری مدیریت اربعین حسینی را به عهده دارد و 10کمیته نیز تشکیل شد که همه نهادها و ادارات مسوول در آن عضویت دارند.

همچنین جعفری، نماینده سازمان حج و زیارت عنوان کرد: سازمان حج و زیارت سامانه سما را ایجاد کرد و تاکنون بیش از20 هزار نفر در قالب 700گروه ثبت‌نام کرده‌اند و در ادامه به دریافت ویزا توسط زائران تاکید کرده و چگونگی آن را توضیح دادند.

سپس سرهنگ پاسدار هاشمی، نماینده سپاه کربلا تصریح کرد: سپاه، مسوولیت هماهنگی و پشتیبانی را برای زائران اربعین حسینی به‌عهده دارد لذا برای برگشت توسط بسیج پشتیبانی می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر