کلینتون خواستار برخوردی شدیدتر با داعش است

۱۳۹۴/۰۸/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۳۳۵۳


گاردین

واهمه از کنترل مرزی اروپا- مسوولان رسمی فرانسوی تایید کردند جهادی بلژیکی که تصور می‌شود حملات خونین پاریس که باعث کشته شدن 129نفر شد را برنامه‌ریزی کرده، در توفانی از گلوله‌های پلیس کشته شده و به این ترتیب سوال‌هایی جدی را درباره این به‌وجود آوردند که چطور یکی از تحت تعقیب‌ترین افراد اروپا توانست به‌راحتی در این قاره سفر کند.


نیویورک تایمز

تمایل اروپای نگران به سمت امنیت بیشتر، آغاز بحث حقوق مردمی - فرانسه و بلژیک که در شوک کشتار حملات پاریس قرار دارند، روز پنج‌شنبه در مستحکم‌ کردن قدرت نیروهای امنیتی‌شان با شدت بیشتری عمل کرده و اروپا را بیشتر و بیشتر به اعماق بحثی وارد کردند که از یازدهم سپتامبر2011 به بعد در ایالات‌متحده جریان داشته است: چطور می‌توان بین تلاش‌های ضدتروریستی و آزادی‌های مدنی تعادل برقرار کرد.

نقشه کلینتون برای شکست دادن داعش نیاز به تشدید را اضافه می‌کند - هیلاری رادهام کلینتون روز پنج‌شنبه خواستار سرعت گرفتن عملیات تحت‌رهبری امریکا برای شکست دادن داعش شد و بسیار فراتر از پیشنهادهای پرزیدنت اوباما رفت و خواستار به‌وجود آمدن یک منطقه عدم پرواز با نیروهای اتحاد برای حمایت از سوری‌ها، حملات هوایی بیشتر و ارسال گسترده‌تر نیروهای عملیات ویژه برای کمک به نیروهای زمینی شد.


وال استریت ژورنال

داعش تاکتیک‌هایش را تغییر می‌دهد - مسوولان رسمی ضدتروریستی امریکایی و اروپایی بر این باورند که داعش تاکتیک‌های عملیاتی‌اش را تغییر داده و از نحوه عملکرد القاعده این را یاد گرفته که سربازان ارشد مورد اعتماد خود را برای شکل‌دهی به حملات بزرگ‌تر و برنامه‌ریزی شده‌تر علیه غرب ارسال کند.

بزرگ‌ترین بیمه‌کننده، تهدید به رها کردن اوباما کر می‌کند - بزرگ‌ترین بیمه‌کننده سلامت ایالات‌متحده گفته به‌خاطر سیاست‌های جدیدی که در لایحه حفاظت از بیمار و مراقبت مقرون به‌صرفه به‌وجود آمده بسیار ضرر کرده و به فکر رها کردن آنهاست. به این ترتیب کمپانی یونایتد هلت گروپ به نگرانی‌های به‌وجود آمده درباره آینده بازارهای بیمه در قلب قانون سلامت اصلی دولت اوباما اضافه کرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر