ریشه‌کنی سرخک سروقت به نتیجه نمی‌رسد

۱۳۹۴/۰۸/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۲۹۹۰

سازمانی جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: واکسن سرخک از سال ۲۰۰۰ میلادی به نجات بیش از ۱۷ میلیون نفر کمک کرده است.

به گزارش ایلنا، بررسی جدید سازمان جهانی بهداشت حاکی از آن است که از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۴ تعداد مرگ‌ومیر مرتبط با سرخک حدود ۷۹ درصد کاهش پیدا کرده و ۱۷ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر نجات یافته‌اند. واکسیناسیون در مقابل این بیماری نقش کلیدی در کاهش مرگ و میر کودکان داشته اما با این حال پیشرفت‌های کلی جهت افزایش پوشش جهانی مصون‌سازی علیه سرخک اخیرا به وضعیت رکود در آمده است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، کار‌شناسان این سازمان هشدار دادند که با روند فعلی واکسیناسیون سرخک و میزان مبتلایان به آن، هدف کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت برای ریشه‌کن کردن آن در موعد مقرر

به نتیجه نمی‌رسد.

اگرچه تمام کشور‌ها حداقل یک دوز از واکسن‌ حاوی سرخک را در برنامه معمول واکسیناسیون گنجانده‌اند اما تنها ۱۲۲ کشور عضو یا ۶۳ درصد از مجموع کشورهای عضو این سازمان به هدف مدنظر خود برای واکسینه کردن حداقل ۹۰ درصد کودکان با یک دوز از واکسن سرخک دست پیدا کرده‌اند. علاوه بر این تنها نیمی از کودکان جهان دومین دوز پیشنهادی این واکسن را دریافت کرده‌اند. در منطقه آفریقا میزان موارد ابتلا به سرخک از ۱۷۱ هزار مورد در سال ۲۰۱۳ به کمتر از ۷۴ هزار مورد در ۲۰۱۴ کاهش یافته که حاصل فعالیت‌های موثر در جمهوری کنگو و نیجریه بوده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر