واکنش دیناروند نسبت به دستور وزیر بهداشت

۱۳۹۴/۰۸/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۲۹۸۸

رییس سازمان غذا و دارو نسبت به مطلبی درباره لغو ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ در صنایع غذایی با دستور وزیر بهداشت واکنش نشان داد.

به گزارش تسنیم، در روزهای گذشته حسن رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی از لغو ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ در صنایع غذایی با دستور وزیر بهداشت خبر داده است بطوری که در گفت‌وگویی با یکی از رسانه‌ها عنوان کرده است: «خوشبختانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شخص وزیر براساس کارهای کارشناسی که انجام شده بود، در این زمینه اعلام موافقت کردند.»

در این رابطه رسول دیناروند با واکنش نسبت به این مطلب به تسنیم عنوان کرد: در این باره جلساتی تشکیل شده است ولی هنوز نهایی نشده و به جمع‌بندی نرسیدیم. موضوع استفاده از خمیر مرغ در صنایع غذایی مبحثی چالش‌برانگیز بوده؛ به‌طوری که سازمان غذا و دارو به هیچ عنوان مجوز استفاده از خمیر مرغ را نمی‌دهد، ولی دامپزشکی ‌خلاف وزارت بهداشت استفاده از خمیر مرغ را مجاز می‌داند. در نهایت تنها پیشنهادی که مسوولان وزارت بهداشت در این باره به مردم ارائه کردند این بود که مردم در زمان خرید مرغ اجازه ندهند مرغ خریداری شده توسط فروشنده پاک شود زیرا دورریزهای مرغ برای محصول خمیر مرغ استفاده می‌شود. از طرفی هم با وجود دستگاه‌های مکانیزه جدید برای تهیه خمیر مرغ مشاهده می‌شود که مرغ کامل را با پوست داخل دستگاه چرخ می‌کنند تا در محصولات سوسیس و کالباس استفاده شود، درحالی که از نظر شرعی نیز باید برخی رگ‌ها و قسمت‌های مرغ جدا شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر