روحانی: به‌نام ملت ایران که قربانی تروریسم است این جنایات را محکوم می‌کنم

۱۳۹۴/۰۸/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۲۹۷۳

حسن روحانی، رییس‌جمهوری در پیامی به فرانسوا اولاند همتای فرانسوی خود حوادث تروریستی و کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از شهروندان پاریس را محکوم کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، متن پیام تسلیت روحانی به اولاند به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب آقای فرانسوا اولاند؛ رییس‌جمهور محترم فرانسه

حوادث تروریستی و کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از مردم بی‌گناه در پاریس موجب تاثر و اندوه فراوان گردید.

اینجانب به نام ملت بزرگ ایران که خود یکی از قربانیان پدیده شوم تروریسم بوده است؛ این جنایات ضد بشری را شدیدا محکوم و به ملت سوگوار و دولت فرانسه تسلیت می‌گویم. بی‌تردید مهم‌ترین پیام جهان در چنین حوادثی، عزم و اراده جدی‌تر برای مبارزه همه ‌جانبه علیه گروه‌های تروریستی است.

حسن روحانی؛ رییس‌جمهوری اسلامی ایران

رییس‌جمهور همچنین در تماس تلفنی با ماتئو رنتزی، نخست‌وزیر ایتالیا با اشاره به حوادث تروریستی در پاریس و ضرورت یکپارچگی و تمرکز بر مبارزه با تروریسم، ابراز امیدواری کرد سفر به رم با توجه به هماهنگی‌های وزرای خارجه دو کشور به زمان مناسب‌تری موکول شود. روحانی همچنین توسعه و گسترش روابط دو کشور را به نفع دو ملت و منطقه عنوان کرد. رییس‌جمهوری در ادامه به ضرورت مبارزه مشترک با تروریسم پرداخت و با اشاره به شهادت 17هزار ایرانی توسط گروهک‌های تروریستی افزود: ما می‌دانیم که فعالیت‌های تروریستی تا چه اندازه نفرت‌انگیز و دهشتناک است اما در عین حال مطمئن هستیم که تروریست‌ها در برابر اراده همه ملت‌ها و دولت‌ها هرگز موفق نخواهند شد به اهداف خود دست یابند.

ماتئو رنتزی، نخست‌وزیر ایتالیا نیز در این تماس تلفنی با تاکید بر اینکه کشورش آماده گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها‌ست، گفت: ایتالیا همچنان در انتظار سفر رییس‌جمهوری ایران است و امیدوارم که این سفر هر چه سریع‌تر انجام پذیرد. نخست‌وزیر ایتالیا همچنین با اشاره به دلایل قابل درک تعویق این سفر افزود: ما خواهان گسترش روابط تهران- رم هستیم و همه زمینه‌ها برای گسترش این روابط مهیاست. وی در ادامه با اشاره به ضرورت مبارزه مشترک با تروریسم تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در مبارزه با تروریسم ایفا می‌کند و ما باید متحد و در کنار هم با گروه‌های تروریستی مبارزه کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر