اساسنامه شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های منطقه آزاد کیش ابلاغ شد

۱۳۹۴/۰۸/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۲۹۷۰

معاون اول رییس‌جمهوری، اساسنامه شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های منطقه آزاد کیش (سهامی خاص) را که به تصویب هیات وزیران رسیده است، برای اجرا ابلاغ کرد.

بنا بر این گزارش، نوع شرکت سهامی خاص بوده و دارای شخصیت حقوقی مستقل است و در چارچوب مفاد این اساسنامه و قوانین و مقررات حاکم بر مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی جمهوری اسلامی ایران اداره می‌شود.

در ماده3 این مصوبه آمده است: هدف شرکت اداره، بهره‌برداری، مدیریت و نظارت بر بنادر و فرودگاه‌های منطقه آزاد کیش در چارچوب سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

همچنین شرکت مجاز شده در چارچوب سیاست‌های ابلاغی شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی جهت تحقق اهداف خود نسبت به اداره و بهره‌برداری از فرودگاه‌ها و بنادر و سازه‌های دریایی منطقه آزاد کیش، ارائه خدمات موردنیاز در فرودگاه‌ها و بنادر منطقه آزاد کیش، مدیریت و نظارت بر اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه بنادر و فرودگاه‌ها، ‌جذب سرمایه‌گذاری و مشارکت با اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی با رعایت سیاست‌های کلی اصل(44) قانون اساسی ابلاغی مقام معظم رهبری و قانون اجرای آن، هماهنگی‌های لازم با سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌های کشور و سایر نهادهای مرتبط با موضوع فعالیت شرکت و انجام هرگونه عملیات مجاز در راستای اهداف شرکت مطابق اساسنامه اقدام کند.

براساس ماده7 این اساسنامه، سرمایه شرکت مبلغ ده میلیون (000ر000ر10) ریال منقسم به تعداد یکصد (100) سهم عادی یکصد هزار (000ر100) ریالی با نام است که از محل آورده‌های غیرنقدی شرکت توسعه و مدیریت بندر و فرودگاه کیش به شماره ثبت (847) تقویم می‌شود که تمام آن تادیه شده است.

همچنین سرمایه شرکت در هیچ زمان نباید از محل تسهیلات مالی بانک‌ها (اعم از دولتی و خصوصی) یا موسسات اعتباری تامین شود.

ازسوی دیگر، مجمع عمومی شرکت از اعضای هیات‌مدیره سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی کیش تشکیل می‌شود.

در ماده17 این اساسنامه آمده است: شرکت به وسیله هیات‌مدیره‌یی متشکل از سه یا پنج نفر که از میان افراد دارای شرط وثاقت و امانت با پیشنهاد رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی کیش و تصویب مجمع عمومی برای مدت دو سال انتخاب می‌شوند، اداره می‌شود و تا زمان انتخاب هیات‌مدیره جدید در سمت خود باقی خواهند ماند و انتخاب مجدد آنان بلامانع است.

در ماده27 این اساسنامه پیش‌بینی شده که هیات‌مدیره شرکت باید پس از انقضای هر سال مالی که از اول فروردین ماه تا پایان اسفندماه هر سال است، طبق ماده(232) لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت - مصوب 1347- صورت دارایی و دیون و همچنین ترازنامه و حساب عملکرد سود و زیان شرکت را به ضمیمه گزارشی درباره فعالیت و وضع عمومی شرکت طی آن سال مالی تنظیم نماید. اسناد مذکور باید حداقل 20روز قبل از تاریخ تشکیل مجمع عمومی عادی سالانه در اختیار بازرس گذاشته شود تا پس از رسیدگی، همراه گزارش بازرس به مجمع عمومی صاحبان سهام ارائه شود.

ماده 28- هیات‌مدیره باید طبق ماده (137) لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت، حداقل هر شش ماه یک بار خلاصه صورت دارایی و قروض شرکت را تنظیم و به بازرس ارائه دهد.

این اساسنامه به موجب نامه شماره 4270/102/94 مورخ 6/8/1394 شورای نگهبان تایید شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر