نبض صنعت

۱۳۹۴/۰۸/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۲۹۲۴

همکاری ایران و آفریقا

در فرآوری مواد معدنی

تعادل| ایران و آفریقای‌جنوبی بر گسترش همکاری‌های مشترک در بخش معدن و صنایع معدنی تاکید کردند. به گزارش «ایمیدرو»، معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو در دیدار معاون وزیر منابع معدنی آفریقای‌جنوبی و هیات همراه گفت: اکتشاف، فرآوری و تحقیقات در زمینه معادن می‌تواند مبنای همکاری‌های مشترک دو کشور باشد. جمشید ملارحمان افزود: همکاری‌های دو کشور در زمینه معادن هم می‌تواند به‌صورت مشارکت و هم سرمایه‌گذاری به‌صورت مجزا باشد که این مساله بستگی به علاقه‌مندی آفریقای‌جنوبی دارد. وی همچنین آمادگی ایران در زمینه صادرات سیمان به آفریقای‌جنوبی را اعلام کرد و گفت: فعالیت در معادن دریایی یا سواحل نیز برای همکاری دو کشور مطلوب است ضمن اینکه کار در زمینه استحصال روی از آب دریا برای ایران اهمیت دارد.

معاون وزیر منابع معدنی آفریقای‌جنوبی نیز در این دیدار آمادگی کشور متبوعش با ایران را برای همکاری‌های معدنی اعلام کرد. «جئوفری اولیفانت» (Goefrey Oliphant) با بیان اینکه نخستین اولویت ما برای همکاری بحث کار در معادن است، گفت: ما قادر به تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی و فعالیت‌های تحقیقاتی روی فرآوری معادن هستیم و در این زمینه نیز تفاهمنامه همکاری با مرکز تحقیقات فرآوری معدنی ایران منعقد کردیم. وی افزود: آفریقای‌جنوبی دارای دانش و تجربه کار در معادن است و در حال حاضر 1700 معدن در حال بهره‌برداری داریم که بعضی از آنها زیرزمینی و در اعماق زیاد است که ما از تکنولوژی پیشرفته برای کار در این معادن برخوردار هستیم. اولیفانت علاقه‌مندی کشورش به همکاری با ایران در زمینه ایمنی معادن شامل معادن زغال، طلا یا سایر موارد را اعلام کرد و گفت: بحث معادن دریایی می‌تواند بخش دیگری از همکاری ما باشد زیرا که متخصصان ما در زمینه فعالیت معادن دریایی مانند استحصال روی از آب دریا از تجربه زیادی برخوردار هستند. وی افزود: منابع معدنی دریایی، منابع آبی و اکتشاف آن همچنین زمین‌شناسی پزشکی می‌تواند مبنای همکاری آفریقای‌جنوبی با ایران باشد. معاون وزیر منابع معدنی آفریقای‌جنوبی همچنین از سفر رییس‌جمهور این کشور در سال2016 میلادی به ایران خبر داد و گفت: مواردی مانند معادن، منابع آب زیرزمینی و انرژی‌های تجدیدپذیر می‌تواند در این سفر مورد بحث و تبادل‌نظر طرفین برای گسترش همکاری‌ها باشد.

کاهش واردات سنگ‌آهن

از چین

تعادل| به گزارش «متال بولتن»، طی ماه گذشته چین 75.52میلیون تن سنگ‌آهن وارد کرده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 79.39میلیون تن واردات سنگ‌آهن داشته است، با 5درصد کاهش مواجه شده است. همچنین میزان واردات این کشور نسبت به ماه سپتامبر که 86.1میلیون تن واردات داشته است با 12.3درصد کاهش مواجه شده است. واردات کلی سنگ‌آهن چین طی 10ماهه نخست سال2015 حدود 774میلیون و 51هزار تن بوده است. لازم به ذکر است که قیمت سنگ‌آهن نیز طی سال روندی نزولی را پشت‌سر گذاشت.

عرضه تولیدات انحصاری

با سبک زندگی ایرانی

تعادل| بخش خصوصی پیشتاز عرضه تولیدات انحصاری کشور با سبک زندگی ایرانی به کشورهای مختلف شده است. باتوجه به شرایط پساتحریم، نمایش و عرضه تولیداتی که نشان‌دهنده سبک زندگی ایرانی- اسلامی است، در دستور کار فعالان بخش خصوصی قرار گرفته و در این راستا، نخستین نمایشگاه و جشنواره تعاملی تولیدات به‌ویژه در حوزه صنایع‌دستی، محصولات و سبک زندگی ایرانی، آفریقایی و عربی برگزار می‌شود. سعید ناظم، مجری برگزاری این نمایشگاه، اعلام کرد: باتوجه به نگاه ویژه مدیران ارشد بخش خصوصی و دولتی درخصوص ایجاد زمینه تعاملات فرهنگی و نقش غیرقابل انکار صنایع دستی در اشتغال و معرفی فرهنگ غنی ملت‌ها، همچنین سهم بسیار زیاد صنعت گردشگری در توسعه اقتصاد مقاومتی و موقعیت حساس تاریخی امروز ایران، این رویداد با حضور تمامی فعالان و مرتبطان برگزار می‌شود. مدیرعامل شرکت ساکار راستین بر معرفی برترین و بهترین شرکت‌ها فعالان و موسسات ارائه‌دهنده این‌گونه محصولات و خدمات، تاکید و اعلام کرد: این رویداد که در حوزه صنعت کشور با استقبال زیادی ازسوی تولیدکنندگان مواجه شده، با حمایت سازمان صنعت استان تهران و اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، ششم تا نهم دی ماه برگزار می‌شود. محصولات خاص و شاخص تولیدی، کشاورزی، غذایی و غیره، کشورهای ایران، آفریقایی و عربی و صنایع‌دستی و تولیدات خاص و بومی این کشورها ازجمله تولیداتی است که به کشورهای فوق عرضه می‌شود.

خبر خوش مالی

برای سرمایه‌گذاران صنایع

ایسنا| مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک بااشاره به افزایش 2.5برابری سرمایه صندوق، از ایجاد 700میلیارد تومان تعهدات تا پایان سال جاری خبر داد. علی تعقلی با بیان اینکه اعتبار درنظر گرفته شده برای صندوق در بودجه1394 پرداخت شد، اظهار کرد: با پرداخت این اعتبار در حال حاضر سرمایه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک از 50میلیارد تومان به 125میلیارد تومان رسید و 2.5برابر شد. وی با بیان اینکه تا پایان سال برنامه‌های دیگری برای افزایش سرمایه صندوق داریم، اظهار امیدواری کرد بتوانیم با پیگیری‌هایی که انجام می‌دهیم، سرمایه صندوق را تا پایان سال جاری به بیش از میزان فعلی افزایش دهیم. مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزود: باتوجه به برنامه‌ریزی‌هایی که انجام گرفته، قرار است در برنامه ششم توسعه این صندوق بتواند 10درصد از صنایع کوچک کشور را از لحاظ ریسک اعتباری پوشش دهد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر