ممنوعیت نصب تابلوی «برند» خارجی در فروشگاه‌های فاقد نمایندگی

۱۳۹۴/۰۸/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۲۹۱۹

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت با بیان اینکه کسانی که فاقد نمایندگی فروش هستند، حق نصب تابلوهای تبلیغاتی برای برندها را ندارند، تاکید کرد: با فروشگاه‌هایی که فاقد نمایندگی هستند، برخورد می‌کنیم. مجتبی خسروتاج ایجاد فضای رقابتی را مناسب‌ترین عنصر در بحث ارتقای کیفیت دانست و افزود: هر واحد تولیدی برای ورود به بازار تلاش می‌کند نامی برای محصول خود انتخاب کند اما برندها در فرآیند تبلیغاتی و ارتقای کیفیت ایجاد می‌شود. وی درباره علت افزایش برندهای تقلبی اظهار داشت: وقتی مصرف‌کننده چند بار کالا را مورد استفاده قرار داد و متوجه شد آن‌طور که تبلیغ می‌شود، نیست، از مصرف آن کالا منصرف می‌شود. به گزارش تسنیم، خسروتاج تعرفه بالای برخی محصولات وارداتی را منجر به بروز پدیده قاچاق بیان کرد و گفت: شرکت‌های خارجی برای به مصرف رساندن کالای سرمایه‌یی خود در بازارهای داخلی، باید نمایندگی‌های خود را به ثبت برسانند ولی ثبت نمایندگی کالای مصرفی بروکراسی وسیعی را می‌طلبد.

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت با بیان اینکه کسانی که فاقد نمایندگی فروش هستند، حق نصب تابلوهای تبلیغاتی برای برندها را ندارند، ادامه داد: «این مساله زمینه‌یی شده تا تابلوی یک برند را نصب کنند و کنار آن به مقوله قاچاق بپردازند.»

خسروتاج تصریح کرد: در قالب چارچوب‌های قانونی با آن دسته از فروشگاه‌هایی که اصالت ندارند و فاقد نمایندگی هستند، برخورد می‌کنیم و هماهنگی‌های لازم با اتاق بازرگانی نیز انجام شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر