بریتانیا نفسی به راحتی کشید

۱۳۹۳/۰۶/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۲۸۷


روزنامه بریتانیایی گاردین در روز جمعه و در صبح پس از انتخابات، تیتر یک خود را چنین انتخاب کرده است: «تاریخ‌سازان اسکاتلند» و در توضیح آن می‌نویسد از هر گوشه کشور، از خیلی پیر تا بسیار جوان، میلیون‌ها رای‌دهنده با شرکت در رای‌گیری بزرگ تاریخی که موجب افتخار شد، برای زندگی خودشان تصمیم گرفتند. بنا بر این گزارش 97درصد واجدان شرایط در این رای‌گیری شرکت کردند و در مجموع 4میلیون و 285هزار و 323 رای به صندوق‌ها ریخته شد.

در میان روزنامه‌های امریکایی وال استریت ژورنال نیز تیتر یک خود را به نتیجه نظرسنجی اسکاتلند اختصاص داده و می‌نویسد: «اسکاتلند با بریتانیا می‌ماند» در توضیح این خبر آمده کمپینی که توجه زیادی را متوجه خود کرده بود با حضور زیاد رای‌دهندگان به نتیجه رسید. رای‌دهندگان هر چند با تفاوت کم، اما استقلال اسکاتلند را منتفی دانستند و در همین حال دولت مرکزی نیز قول دادن امتیازات بیشتر را به اسکاتلند داده است. 56درصد آرای شرکت‌کنندگان به ماندن در بریتانیا اختصاص یافت. تیتر دیگری نیز به این اختصاص دارد که لارسون اداره‌کننده کمپانی بیل گیتس از سال 1991 تاکنون موجب ثروتمندتر شدن او شده است.

روزنامه لس‌آنجلس تایمز تصویر یک خود را به عکسی از آتش‌نشانانی که در حال خاموش کردن آتش در ایالت کالیفرنیا هستند اختصاص داده و می‌نویسد «آتش‌سوزی بزرگ خاموش شد، اما نگرانی‌های زیادی به وجود آورد» خبر بعدی این روزنامه به موفقیت کمپانی علی بابا در چین مربوط است و ارزان بودن تحویل خدمات پیک را دلیل موفقیت آن می‌داند.

روزنامه نیویورک تایمز خبر یک خود را به تغییر چهره جورجیا اختصاص داده و از حضور موج وسیع خارجیان مهاجر با دیدگاه‌های متفاوت سیاسی شان در این ایالت خبر می‌دهد و بافت این ایالت را در حال تغییر می‌خواند. تیتر «امریکا در نبرد زمینی برای بیرون راندن داعش با تلاش سختی روبه رو است» خبر از این دارد که عملیات هوایی باید با نیروهای عراقی هماهنگ شود تا بخش‌های از دست رفته دوباره به کنترل درآید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر