نایب‌رییس اول باید از جنس بخش خصوصی باشد

۱۳۹۳/۰۶/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۲۵۳

احمد پورفلاح

عضو اتاق بازرگانی ایران

در هر انتخابی باید به جای توجه به نام‌ها به ویژگی‌های افراد توجه کرد؛ از آنجا که فردی که برای نایب رییسی اول نامزد می‌شود، خود را در معرض مسوولیتی سنگین قرار می‌دهد، متعاقبا باید دارای چند ویژگی باشد.

مهم‌ترین مساله این است که نایب رییس انتخابی اتاق بازرگانی ایران باید از جنس بخش خصوصی باشد. ثانیا باید در حوزه اقتصاد دارای تخصص و تجربه کافی باشد؛ ‌کسی که به تازگی وارد این جرگه شده است، طبعا نمی‌تواند در تصمیم‌گیری‌های کلان به جمع‌بندی مطلوبی دست یابد.

ثالثا نامزد این جایگاه باید گذشته‌یی شفاف و روشن داشته و از سلامت عملکرد و فکر برخوردار باشد.

ممکن است افراد بسیاری با نام‌های پرآوازه یا توان سخنوری اعجاب‌انگیز، داعیه این سمت را داشته باشند اما این کافی نیست چراکه این جایگاه، جایگاه دوم در پارلمان بخش خصوصی است و در واقع جایگزین رییس اتاق محسوب می‌شود بنابراین باید در این باره مسوولانه تصمیم گرفت.

از طرفی این انتخابات می‌تواند تاثیر مهمی در انتخابات سراسری اسفند ماه داشته باشد؛ در حال حاضر دوستان یا جناح‌های متعددی، این انتخابات را راهی برای در اختیار گرفتن کرسی‌های بیشتر در پایان سال می‌دانند به همین دلیل هم برای هر دو انتخابات زمینه‌سازی فکری و جناحی می‌کنند.

با این حال انتظار من این است که اعضای اتاق بدون تمایل به‌جناح‌های مختلف و بدون ارجحیت دادن منافع فردی و جناحی بر منافع جمعی، تنها با محوریت منافع عمومی دست به انتخاب بزنند تا در نهایت اتاق بازرگانی این توانایی را بیابد که بخشی از مشکلات جامعه را بدون حب و بغض رفع کند.

لازمه این امر هم تصمیم‌گیری فارغ از آرای از پیش تعیین شده و از پیش دیکته شده است.

در پایان نیز باید یادآوری کنم مسوولیت نایب رییسی اول اتاق بازرگانی به‌عنوان ظرفیت 15درصدی هیات رییسه، نیاز به فردی متعهد و باتجربه و متخصص دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر