حتی دولتی‌ها به‌دنبال اصل 44 باشند

۱۳۹۳/۰۶/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۲۵۲

سیده فاطمه مقیمی

عضو اتاق بازرگانی ایران

انتظاراتی که اتاق بازرگانی و فعالان بخش خصوصی در این انتخابات از نایب‌رییس جدید دارند قطعا چیزی جدا از انتظارات از کل اتاق بازرگانی نیست و همان بحث‌هایی است که بارها از هیات رییسه اتاق بازرگانی خواسته شد.

در واقع از یک نفر هیچ توقع جدیدی نیست و یک فرد نمی‌تواند چیزی را تغییر دهد بلکه باید همان هدف ارتقای جایگاه بخش خصوصی را دنبال کند. حتی اگر فرد انتخاب شده در این انتخابات یک مدیر دولتی باشد تلاش این فرد مطمئنا باید در جهت اجرای هر چه بیشتر ارتقای جایگاه بخش خصوصی بر اساس سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی باشد. در واقع نگاه دولت نباید جدا از دیدگاه بخش خصوصی باشد. دولت هم باید همان روش بخش خصوصی را دنبال کند.

مساله اصلی تعامل دولت و بخش خصوصی است. ما به‌دنبال این هستیم که صدای بخش خصوصی در دولت بیشتر شنیده شود و ارتباطی پویا میان دولت و بخش خصوصی صورت پذیرد. شاید انتخاب یک مدیر دولتی باعث شود که انتقال خواسته‌های بخش خصوصی مطلوب‌تر رخ دهد.

اما مساله دیگر این است که از همین حالا بحث انتخابات سراسری اتاق‌های بازرگانی در اسفند مطرح شده است.

در حال حاضر 3-2 جناح خاص روی کاندیداهای خود فعالیت می‌کنند. این انتخابات با چهره‌یی میانه‌رو پیش رفت و وزن کشی که نشان از مشخص شدن وضعیت انتخابات در اسفند باشد رخ نداد. 2 یا 3 گروهی که اکنون در حال فعالیت انتخاباتی هستند تلاش دارند که سهم بیشتری در انتخابات به‌دست آوردند اما در این میان مساله با همین عملکرد گذشته افراد است. باید پرونده تمام افراد قبلی بررسی شود و مشخص شود که کدام یک در دورانی که مسوولیتی به‌عهده داشته بیشتر تاثیرگذار بوده است. از طرف دیگر باید سنجشی میان صحبت‌ها و عملکرد طرفین مشخص شود. در واقع این 6 ماه نیز فرصتی است که گزینه هر طیف خود را بیش از پیش نشان دهد. مطمئنا عملکرد آنها در مدت باقی مانده خبر از نوع رفتار در دوره بعدی اتاق بازرگانی دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر