سرخط خبرها

۱۳۹۴/۰۸/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۲۴۸۶

رتبه سوم پیوند اعضا در جهان برای ایران

باشگاه خبرنگاران| ایران سومین و ‌توانمندترین کشور در زمینه پیوند اعضا است که به دلیل وجود تیم‌های پزشکی خبره و تجهیزات بیمارستانی از اهمیت ویژه‌یی برخوردار است. سالانه 5تا8هزار نفر در ایران دچار مرگ مغزی می‌شوند که در سال92 تنها 665نفر به اهدای عضو رسیدند. این در حالی است که از این تعداد افراد مرگ مغزی شده، باید دو هزار و پانصد تا چهار هزار نفر به اهدای عضو برسند. در این بین بهترین آمار اهدای عضو در دنیا مربوط به کشور اسپانیا با 35 در میلیون نفر است با این تفاوت که این آمار در ایران 8/7در میلیون نفر است.

افزایش دو برابری مزاحمت برای خانم‌ها

ایرنا| نماینده معاونت راهبردی قوه قضاییه از افزایش ناگهانی 200 تا 300موردی تجاوز به عنف از سال89 خبر داد و گفت: در سال 93حدود یک هزار و 313مورد تجاوز به عنف گزارش شده است که این آمار اگرچه در مقایسه با سال92 کاهش 30فقره‌یی را نشان می‌دهد اما در مجموع از سال89 تجاوز به عنف یک افزایش ناگهانی 200 تا 300موردی داشته و همان رقم تقریبا ثابت است.

قنبرنژاد با بیان اینکه میزان مزاحمت زنان و دختران در سال89، حدود 72هزار مورد بوده است، گفت: براساس آمار نیروی انتظامی مزاحمت زنان و دختران در سال93 به 142هزار و 933مورد رسید که افزایش 98درصدی داشته است.


اشتغال دختران فارغ‌التحصیل از طریق دانشکده کارآفرینی تهران

ایسنا| فیروزه صابر دبیر کارگروه اشتغال و کارآفرینی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست‌جمهوری گفت: 12پروژه را در زمینه اشتغال و کارآفرینی به معاونت امور زنان و خانواده ارائه دادیم اما به علت محدودیت‌ها قرار شد یک پروژه برای سال جاری در اولویت قرار بگیرد. بنابراین توانمندسازی دختران فارغ‌التحصیل دانشگاهی را با رویکرد کسب و کار و کارآفرینی مطرح و پیشنهاد کردیم که این کار از طریق دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران انجام شود.

وی بااشاره به دلیل انتخاب دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران گفت: این دانشگاه از جهت موضوعی به کار ما نزدیک‌تر است و منابع علمی و دانشگاهی را در اختیار دارد؛ البته معاونت امور زنان باید دستگاه‌های ذی‌ربط مانند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را برای همکاری در این طرح مجاب کند.

دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران این فرایند را هدایت می‌کند تا دختران فارغ‌التحصیل دانشگاهی به عنوان نوکارآفرین بتوانند در ترویج توسعه این کار نقش جدی را ایفا کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر