اخبار

۱۳۹۴/۰۸/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۲۴۷۲

ساخت شهرک‌های جدید با سرمایه خصوصی

محسن نریمان معاون وزیر راه‌وشهرسازی گفت: با تمهیدات اندیشیده شده و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ساخت شهرک‌های جدید در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش فارس، نریمان در حاشیه بازدید از شهر جدید هشتگرد با تاکید بر لزوم توسعه شهرک‌های جدید در کشور اظهار کرد: تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای ایجاد و احداث این شهرک‌ها در کشور اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف مورد نظر از توان بخش خصوصی استفاده می‌شود، اضافه کرد: تلاش می‌گردد با استفاده از ظرفیت‌های موجود در بخش خصوصی گام‌های خود را به سمت ایجاد شهرک‌های جدید ‌برداریم.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی تصریح کرد: در گام نخست در شهرهای عسلویه، بوشهر و شهرستان شهریار در آذربایجان‌شرقی این شهرک‌ها ایجاد می‌شود. نریمان تاکید کرد: دولت برای ساخت این شهرک‌ها هیچ کمکی نمی‌کند، از این رو، برای احداث آنها تنها از توان سرمایه‌گذاران در بخش داخلی و خارجی استفاده خواهد شد.

وی بااشاره به اینکه باید اعتماد سرمایه‌گذاران را در بخش‌های مختلف فراهم کنیم، افزود: باید به‌گونه‌یی برنامه‌ریزی کنیم که سرمایه‌گذاران به‌ویژه سرمایه‌گذاران خارجی اعتماد و رغبت کافی را برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف داشته باشند.

نریمان بااشاره به اینکه برای ساخت این شهرک‌ها اسلوب اسلامی رعایت می‌شود، ادامه داد: هر چند برای ساخت این شهرک‌ها از طرح‌های پیشرفته استفاده می‌شود، اما در نظر گرفتن روش‌های اسلامی در ساخت این شهرک‌ها فراموش نمی‌شود.

در ادامه این مراسم، آدلر قائم‌مقام وزارت راه، ساختمان و محیط‌زیست آلمان نیز با بیان اینکه برای سرمایه‌گذاری در ایران آمادگی داریم، گفت: برای سرمایه‌گذاری در بخش انرژی‌های نو و سازه‌های جدید مسکونی اقدامات لازم را انجام خواهیم داد. قرار است در جریان این سفر قرارداد همکاری بین ایران و آلمان در بخش ساختمان منعقد شود.


3پردیس سینمایی پایتخت پایان کار ندارند

علیرضا دبیر، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اعلام کرد: سه پردیس سینمایی پایتخت پایان کار ندارند.

دبیر در گفت‌وگو با ایسنا، در‌مورد جلسه اعضای کمیسیون بودجه با مسوولان آتش نشانی در‌خصوص عدم رعایت ضوابط آتش نشانی در سینما آزادی گفت: در این جلسه مشخص شد که پردیس ملت و زندگی هرسه پایان کار نداشتند.

وی با بیان اینکه این موضوع صورتجلسه و مقرر شد ظرف سه ماه ایرادات این سه سینما بطور کامل برطرف شود، گفت: سینما پردیس ملت و زندگی در زمان ساخت ضوابط آتش نشانی را رعایت نکردند و برهمین اساس مقرر شد ظرف سه ماه این سینماها مشکلات خود را حل کنند و پایان کار بگیرند.


سرنوشت پرونده قطع درختان سازمان هواشناسی

رحمت‌اله حافظی رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با‌اشاره به سرانجام پرونده قطع درختان در سازمان هواشناسی، گفت: تفاهم شده که سازمان هواشناسی چندین برابر درختان قطع شده، فضای سبز ایجاد کند.

حافظی در گفت‌وگو با مهر بااشاره به قطع تعدادی درخت در محوطه باز سازمان هواشناسی تهران، گفت: تعدادی درخت برای مرتب‌سازی و بازسازی محوطه سازمان هواشناسی قطع شده بود که پس از پیگیری‌های مدیریت شهری و بررسی نقشه‌های ساختمانی این سازمان، قرار شد که چندین برابر محوطه تخریب شده، فضای سبز جدید ایجاد شود؛ در حدی که جبران خسارت گذشته را کند.

وی درخصوص تذکر دیگری مبنی بر قطع یکی در میان محوطه سبزی در نزدیکی پایانه غرب، گفت: پاسخ کتبی تذکر مکتوب معمولا بین یک تا یک ماه و نیم زمان می‌برد اما همان روز مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اعلام کرد که با بازرسی این سازمان، این محل را پیدا نکرده است. زمانی که عکس‌ها را تحویل دادیم، مختاری اعلام کرد این عکس‌ها به بخش بازرسی تحویل داده شده و با متخلفان به‌شدت برخورد خواهد شد.

حافظی همچنین در پاسخ به پرسشی درخصوص عاقبت شناسنامه‌دار شدن باغات تهران، گفت: یک ماه پیش جلسه‌یی در این رابطه برگزار کردیم که شهرداری اعلام کرد این موضوع در حال انجام است و قرار بود گزارشی در این رابطه به شورا ارائه کند.

به گزارش مهر، اواخر شهریور سال گذشته بیش از ۱۰۰اصله درخت توسط سازمان هواشناسی قطع شد که در آن زمان مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران اعلام کرد که این سازمان و شهرداری منطقه ۲۱به‌طور جداگانه از سازمان هواشناسی برای قطع درختان شکایت کرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر