اقساط وام خودرو ۷۰۸هزار و کارت اعتباری ۶۰۹هزار تومان

۱۳۹۴/۰۸/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۲۴۳۶

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با بیان اینکه اقساط تسهیلات خرید خودرو با نرخ سود 16درصد حداکثر 708هزار و نرخ سود کارت اعتباری خرید کالا 12درصد 658هزار تومان خواهد بود، گفت: دوره بازپرداخت وام خودرو ۴سال و کارت اعتباری ۱۰میلیون تومانی ۱۸ماه است.

سیدعلی‌اصغر میرمحمدصادقی در خصوص تسهیلات خرید خودرو و کارت اعتباری اظهار داشت: برای خرید خودرو و کارت اعتباری نیازی به مراجعه مردم به بانک‌ها نیست بلکه متقاضیان باید به نمایندگی‌های مجاز که در سایت بانک مرکزی و وزارت صنعت اعلام می‌شود مراجعه کنند. وی افزود: فهرست نمایندگی‌های مجاز و مشمول این طرح در جلسه نهایی امروز با خودروسازان مشخص خواهد شد و از روز 18آبان مردم می‌توانند به نمایندگی‌ها مراجعه کنند. مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی

در خصوص اقساط وام خودرو گفت: با نرخ سود 16درصد قسط ماهانه 708هزار تومان و نرخ سود 12درصد 658هزار تومان خواهد بود؛ البته هنوز نرخ سود این تسهیلات به صورت دقیق تعیین نشده است. به گفته وی، داشتن اقساط تسهیلات دیگر، محدودیتی برای متقاضیان ایجاد نخواهد کرد.

میرمحمدصادقی در خصوص تسهیلات کارت اعتباری گفت: در فاز اول افراد توسط سازمان‌ها و دستگاه‌ها به بانک‌ها معرفی می‌شوند و افراد با ارائه کسر از حقوق کارت اعتباری دریافت می‌کنند بنابراین در فاز اول کسانی که حقوق ثابت دارند بر اساس حقوق دریافتی کارت اعتباری می‌گیرند. وی تصریح کرد: اقساط کارت اعتباری 10میلیون تومانی در دوره بازپرداخت 18ماهه 609هزار تومان خواهد بود. ‌ تعیین دوره بازپرداخت 18ماهه برای کارت اعتباری 10میلیون تومانی در حالی است که شورای پول و اعتبار در مصوبه خود دوره بازپرداخت را 2سال درنظر گرفته بود.

یادآور می‌شود، شورای پول و اعتبار در یک هزار و دویست و هشتمین جلسه خود در 28مهر ماه امسال، در راستای تحقق اهداف دولت تدبیر و امید، برای ایجاد تحرک در اقتصاد، حمایت از تولیدکنندگان داخلی و ایجاد فضای رقابتی بین آنها در فروش محصولات داخلی، اعطای تسهیلات به بنگاه‌های تولیدی و خودرو‌سازان و سازندگان ماشین‌آلات کشاورزی را از طریق تسهیلات خرید دین و مرابحه به شرح زیر مصوب کرد.

همچنین بانک مرکزی در اطلاعیه‌یی اعلام کرد: تسهیلات به دارندگان کارت اعتباری خرید کالاهای مصرفی بادوام ایرانی، با نرخ سود سالانه 12درصد و در قالب تسهیلات با اقساط حداکثر 18 ماهه ارائه خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر