دلار گران و سکه ارزان شد

۱۳۹۴/۰۸/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۲۴۳۵

گروه بانک و بیمه

صرافان بازار ارز و سکه نرخ هر دلار امریکا را روز شنبه با 7تومان رشد نسبت به روز پنجشنبه هفته گذشته سه هزار و 507تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی را با 11هزار تومان افت 909هزار تومان تعیین قیمت کردند.

هر یورو در بازار آزاد سه هزار و 820تومان و هر پوند نیز 5هزار و 290تومان قیمت خورد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید و قدیم هر کدام با 11هزار تومان افت 909هزار تومان تعیین قیمت شد. همچنین نرخ هر نیم سکه بهار آزادی با 8هزار تومان کاهش 460هزار تومان و هر ربع سکه نیز243هزار تومان فروخته شد. هر سکه یک گرمی 166هزار تومان و هر گرم طلای 18عیار نیز 92هزار و 900تومان خرید و فروش شد. هر اونس طلا نیز با 10دلار کاهش 1090دلار قیمت‌گذاری شد.

طلا ارزان‌تر می‌شود

نتایج جدیدترین نظرسنجی کیتکو از کارشناسان اقتصادی و فعالان بازارهای بین‌المللی نشان می‌دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده نیز تحت تاثیر گزارش وزارت کار امریکا با افت بیشتری روبرو خواهد شد. به گزارش کیتکو، انتشار آمارهای مربوط به بهبود وضعیت بازار اشتغال امریکا در ماه اکتبر موجب شده تا ارزش دلار به بالاترین سطح خود در 3ماه اخیر برسد و قیمت طلا نیز با افت بیشتری روبرو شود.

براساس این گزارش با شکسته شدن سطح حمایتی 1100دلاری زمینه لازم برای افت بیشتر قیمت طلا فراهم شده است. آمارهای وزارت کار امریکا نشان می‌دهد اقتصاد این کشور طی ماه گذشته 271هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده که این رقم بیشتر از پیش‌بینی‌های اولیه کارشناسان بوده است. نرخ بیکاری امریکا نیز به 5درصد رسیده که این پایین‌ترین رقم در 7سال اخیر به شمار می‌رود. در نظرسنجی آنلاین این هفته کیتکو از فعالان اقتصادی 327نفر شرکت کرده‌اند که از این تعداد 180نفر معادل 55درصد پیش‌بینی کردند قیمت طلا در روزهای آینده کاهش خواهد یافت.

105نفر معادل 32درصد نیز به افزایش قیمت طلا رای داده‌اند و 42نفر معادل 13درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در هفته آینده با تغییر چندانی روبه‌رو نمی‌شود. از 37کارشناس ارشد اقتصادی نیز 15نفر در نظرسنجی این هفته کیتکو نیوز شرکت کرده‌اند که از این تعداد 6نفر معادل 40درصد اعلام کردند قیمت طلا در هفته آینده افزایش خواهد یافت. 6 نفر دیگر معادل 40درصد اعلام کردند قیمت طلا در روزهای آتی کاهش خواهد یافت و 3نفر معادل 20درصد نیز پیش‌بینی کردند قیمت طلا در این مدت تغییر چندانی نخواهد داشت. برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که روند نزولی قیمت طلا پس از انتشار آمارهای اشتغال امریکا موقتی خواهد بود و با افزایش مجدد تقاضا، قیمت نیز با افزایش روبرو خواهد شد. کارشناسان بازار طلا بر این باورند که قیمت این فلز زرد در هفته‌های آینده تحت تاثیر نشست آتی فدرال رزرو قرار خواهد داشت. کن موریسون تحلیلگر اقتصادی نیز گفت: با شکسته شدن سطح حمایتی 1100دلاری سطح حمایتی بعدی برای طلا 1080دلار خواهد بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر